dropdown

25 Şubat 2016

Emzirme Sanatı | Paraz 64 Günlük

Bugün kendim için birşey yaptım ve bir emzirme seminerine gittim
Instagram'da şans eseri takip etmeye başladığım "bebeimgeliyor" hesabının sahibi Esra Ertuğrul, Etiler Happy Nest'te ücretsiz emzirme semineri duyurusunu paylaştığında hemen DM'den kendisine yazdım, ve hızlı dönüşü sayesinde fikrimi değiştiremeden kaydımı yaptırmıştım. 

Biliyorsunuz benim emzirme problemim var. 2 ay oldu ama hala canım acıyor. Evet acı biraz azaldı ama gene de acıyor ve ben nasıl bu acıdan kurtulurum ve bebeğimi doğru düzgün emzirebilirim, bunun peşindeyim. Esra Hanım duyurusunda hamileler ve emzirenler gelebilir, emzirme problemi olanlar da bebekleriyle gelebilir yazınca hemen kendisine durumumu anlattım, o da emzirme tekniğime bakabileceğini söyledi. Bu yüzden Perşembe sabahı Kerem'i de aldık, Merih Anne ile beraber döküldük yollara. Kerem yine ilk yarım saat uyudu, ama yolun geri kalan yarım saatinde gene kucakta gitti trafikte.

Happy Nest'i bulurken biraz zorlandık. Google Maps'teki lokasyona göre gittik fakat sokak biraz dar olduğundan oranın sokak olduğunu çok anlayamadık, arabayı uygun bir yere bırakıp yürüyerek bulduk kapısını. Hatta ararken Esra Hanım'ın indiği taksiye ben sorarken, kendisi "Burasııı" diyerek bize sesini duyurdu. Geç kalmış allahtan, biz de onla beraber girdik kapıdan.

Happy Nest Etiler'de müstakil evlerin olduğu bir sokakta, yine müstakil bir evden dönüştürülerek yapılmış bir kitapçı. Geniş de bir bahçesi var ve eminim yazın çok keyifli oluyordur. Burası çocuklar için bir kitapçı ama aynı zamanda atölyeler var, çeşitli seminer/söyleşiler organize ediyorlar ve çocuklar için de oyun/aktivite atölyeleri var. Mutlaka geniş bir zamanda bir daha gitmek istiyorum. Happy Nest'in sitesine burdan ulaşabilirsiniz.

Esra Hanım'ın seminerinde hem hamileler hem de benim gibi emzirme problemi yaşayanlar vardı. Fakat "benim gibi" acı sorunu olan yoktu. Daha çok sütü yetmeyenler, bebeği kolik olanlar gibi başka problemli kadınlar vardı. Bu açıdan sütüm yeterince olduğu için halime şükrettim. Esra Hanım'ın anlattığı şeylerin çoğunu tabiki biliyorum çünkü okuduğum kitaplar ve daha önce gittiğim eğitimlerden deneyimliyim. Ama interaktif bir şekilde diğer kadınlarla benzer problemleri konuşmak ve yalnız olmadığımı bilmek bana çok iyi geldi. Yani bilgiden çok manevi olarak bana iyi geldi bu seminer. Aynı zamanda Esra Hanım'ın seminerin başında samimi bir şekilde kendi hikayesini anlatması, konunun uzmanı olsa dahi insanın başına gelenler karşısında elinin kolunun bağlı olduğunu gösterdi bana. Kendisi benim gibi acil sezaryene alınmış, yıllardır emzirme anlatmasına rağmen sütü bebeğine ilk başlarda yetmediği için mama vermek zorunda kalmış, kısaca planladığı çoğu şey benim gibi olmamış bir insan. Demek ki dedim kendi kendime, bazen kaderin önüne geçilemiyor. İstersen konunun uzmanı ol, hiç aklına gelmeyen şeyler senin de başına gelebiliyor. Yalnız benim bu tarz şeyleri yaşamadığımı tabiki biliyordum ama canlı canlı birinin samimi bir şekilde kendi hikayesini anlatması bana çok iyi geldi. Esra Hanım hakkında daha detaylı bilgiye kendi websitesinden ulaşabilirsiniz. www.bebeimgeliyor.com

Ha bu arada sonuç mu... Canlı canlı Esra Hanım'ın yanında emzirme şansım olmadı ama seminer sırasındaki sohbetlerimiz, ve seminer sonunda yanına gidip benim sorunumu detaylı konuşmamız sonucunda emzirme tekniğimde bir yanlışlık yok. Memenin renkli kısmının hepsini bebek kavrıyor. Zaten teknikte bir problem olsa bebek süt içemez, içemezse ağlar ve içemediği için kilo da alamazdı dedi. Benim sorunum fizyolojik. Meme yapısı benim gibi olan başkaları da varmış, ve bu acı sorunu 6-8 ay sürenler dahi olabiliyormuş. Neyse en azından içim rahatladı... durumu kabullendim artık.

Bir de Paraz bugün bizi çok şaşırttı. Seminer sırasında baya bir uyudu. Arada uyanınca Merih Anne onu besledi biraz dolaştırdı ve yine uyudu. Hatta dönüşe geçmeden ben emzirdim, arabada eve gelene kadar uyudu. Düzeni çok bozulmadı yani. Belki de çocuk pusette gitmeyi sevmiyor. Zangır zangır yollar hoşuna gitmiyor olabilir. Sabit bir mekanda durunca problem çıkarmadı.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder