dropdown

24 Şubat 2016

Doğum sonrası kadın doğum doktoru kontrolü | Paraz 63 Günlük - 9 Haftalık

Bugün Melda ve Zeynep geldiler bana. Zeynep çok güzel ciciler almış Kerem'e Mothercare'den.

Onlar gittikten sonra annem geldi. Ben onu biraz görüp çıktım. Bugün Aslı Hanım'da doğumdan sonraki kontrol randevum var.

Doktor Aslı Alay artık Central Hospital'da çalışmıyor. Uphill Tower'da kendi muayenehanesini açmış. Ben de aldım çikolatamı hem hayırlı olsuna, hem de kontrole gittim.

Çok güzel döşenmiş bir ofis, çok sıcak olmuş. Çok tatlı karşıladı beni sarıldık baya bi sohbet ettik. Zaman daha bol oluyor tabi kendi muayenehanesi olunca. Smear aldı ve doğum kontrol yöntemlerinden bahsettik. Alternatifler hap veya spiral. Haplar da 2 türlü. Biri bildiğimiz anti-baby hapları, yani hem östrojen hem progesteron hormonu içeren, varis oluşumunu tetikleyen doğum kontrol hapları. Ben zamanında onları varise neden oldukları için zaten bırakmıştım. İkinci tür hap ise, aslında 3. jenarasyon haplar olarak da bilinen, sadece progesteron içeren, yani gebelik hormonu içeren haplar. Bunlar 2. jenerasyon kadar varis oluşumuna neden olmuyormuş. Artık ne kadar doğrudur bilemem. Hap istemezsem de, spiral taktırabilirim. Onda hormon yok, küçük bir operasyon ile halledilebiliyor.
Aslı Hanım Cerazette (Serazet diye okunuyor) önerdi. Bir ay deneyeceğim, eğer yan etkilerini fazlaca hissedersem, kullanmaktan her an vazgeçebilirim. Ben sonuçta hormon içerdiği için, yine de varisleri arttırır korkusuyla pek hap almak istemiyorum aslında. Bu hap, reglnin ilk günü alınması gereken bir hap, yani hala düşünmek için zamanım var.

Ordan çıkıp Efe'yle Sağduyu'da buluştuk. Çocuk psikoloğu Özge Hanım ile görüşmemiz var. Açıkcası ben niye o kadına gittiğimizi hala anlamadım. Bu ilk seanstan da hiç memnun kalmadım. Bildiğin Kerem'in uykusu hakkında sohbet ettik. Zaten uykusu iyi, hiç bir sorunumuz yok ki. Kadın bana okuduğum kitaplarda yazanları anlatıyor. Bilmediğim hiçbir şey yok. E pratik uygulama da yapmadığımıza göre niye seans başına 300 TL vereyim ki ben bu kadına. Belki bir şans daha veririm, ama bence normal bir psikolog ile benim durumumu görüşsek bana daha çok faydası olur.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder