dropdown

29 Şubat 2016

2. Ay Aşıları ve Doktor Kontrolü | Paraz 68 Günlük



Bugün Kerem'in 2. ay aşıları var gündemimizde. Aslında Hastane'den verilen aşı kartına göre 2. ay aşıları sadece 3 tane. Verem (BCG), Karma (DTP-IPV-HIB) ve Pnömokok (Zatürre) aşıları. Üçünün de aynı anda yapılması gerekiyor malesef ve bu aşıları Aile Sağlığı Merkezleri (ASM) yapabiliyor. 3. ay aşısı olarak görülen Rotavirüs aşısı ise ASM'lerde yok, özele gitmek gerekiyor. Bu aşı iğne ile değil damla şeklinde uygulanıyor.

DTP: Difteri boğmaca tetanoz karma aşısı
IPV: Çocuk felci aşısı 
HIB: Menenjit aşısı

Kerem'in doktoru Murat Bey bize Rotavirüs'ün Verem ile aynı gün yapılması gerektiğini söyledi. Önce ASM'den randevu almamızı ve gün içinde ilk oraya gitmemizi, sonra kendisine Rotavirüs için gelmemizi söyledi. Ben sıralama yüzünden öyle dedi sandım ama asıl neden olur da ASM'de bir aksilik çıkar, aşı biter veya bir nedenle yapılamazsa, rotavirüs'ün önceden yapılması sorun yaratabileceğindenmiş.

Biz de öyle yaptık. ASM bize bugüne 13:30'a randevu verdi. Ben de Murat Bey'den öğlen 3 randevusunu aldım.

Video'da detaylar var aslında, hemşire hanım çok güzel anlattı aşıları. Kola yapılan Verem'di. Kerem 3 aşıda da çok ağladı ama ben en çok bacaklarına o uzun iğneleri saplarlarken ağladım. O kadar derine sokmak zorunda mısınız diye bile sordum. Derin yağ dokusuna yapmaları gerekiyormuş o yüzden sapladılar kuzuma iğneleri. Allahtan ASM'den çıktığımızda yine sakin haline çabuk döndü. Canının acısını çabuk unuttu. Murat Bey'in muayenehanesine geçmeden önce biraz vaktimiz vardı. Hava da güzeldi, biz de Merih Anne ile eve çıkmadık, emzirme örtüsü ile havuz başında oturarak biraz Kerem'i emzirdim. Artık daha çok emzirmeye karar verdim. Biberonu minimuma indirmeye çalışacağım. Canım daha az acıyor artık...çok şükür!

Murat Bey'e aşı dışında 2. ay kontrolü için de gittik. Kerem 5,9 kg ve 60,5 cm olmuş. Kafasında alnının üst tatarfında biraz konak çıkmış. Eğer geçmezse zeytinyağı sürebilirmişiz. O zaman da geçmezse Murat Bey'in bir karışımı varmış, onu süreceğiz. Bunlar dışında 
  • oral döneme girdiğimiz için ellerini cok cok yiyeceğinden hatta gece bu seslerle uyanabileceğimizden bahsetti. Açlık veya dişle alakası yokmuş. Engelleyemezmişiz, emzik vereyim elini yemesin demeyecekmişiz, bırakacak yiyecek :)
  • Dilini kullanmayı 6. ayda öğreneceğinden salyanın artacağını ve 4. ayda pik yapacağını söyledi. Kafasını aşağıya eğdiğinde şakır şakır salya akacağından bahsetti.
  • 3. ayda ellerini seyredip, bir eliyle diğerini tutup ağzına götürmeye başlayacakmış.
  • Beni takip ediyor olması gerekiyormuş. 
  • Yattığı yerde yatmak istemez, beni kucağına alın der. Alınca durma gez yürü der, kartonpiyerlere ıışıklara bakalım dermiş. Hakkaten de hep evi geziyoruz, nerdeyse doğduğundan beri. 6 kiloyu taşımaktan omzum çıkacak :)
  • Yavaş yavaş agu gugu sesleri başlayacakmış. Bizimki konuşuyo zaten.
  • 4. aya doğru emme aralığını 3 saate açmamız gerekiyormuş.
  • 5. ayda geceleri saat başı kalkmalar başalayacakmış. Nedenini bir sonraki kontrolde anlatacak.
  • Uykularını gayet iyi buldu, saatini 9'a çekebileceğimizi söyledi ama Kerem durmuyor ki. Bunun üzerine ilginç bir yorumda bulundu doktor, uzun boylu olacak çocukların hep erken yattığını, uyuya uyuya büyüdüklerini ve ilerde de hep erken yattıklarını söyledi. Bakalım doğru çıkacak mı :)
  • 4. aydan sonra yatağında uyumayı öğretmemiz gerekiyor.
Son olarak aşılarla ilgili eğer 3 aşının aynı anda yapılması otizmi tetikliyor diye birşey duyarsanız, doktorumuza sordum, merak etmeyin öyle birşey yok dedi. İngilizlerin çıkardığı birşey diyor. Doktorumuzun yalancısıyım :)
Bir de ASM'lerde aşılar bayat diye birşey duyarsanız bence ona da inanmayın. ASM'ler çok sayıda insana hizmet verdiğinden piyasada bulunamayan aşılar onlarda genelde oluyor ve özel bozdolapları var. Sağlık bakanlığı tarafından hem uzaktan denetlenebiliyor hem de yerinde de sık sık denetimler yapıyorlar. Sürüm de çok olduğundan bence aşıların bayat olabilmesi çok zor.

Sırf bu aşılar ateş çıkarabilir diye korkudan geçen hafta Braun Thermoscan 3 kulaktan ateş ölçer sipariş etmiştim. Çok şükür kullanmak nasip olmadı. Kerem sadece 2 gün çok uyudu. Belki aşının yan etkisi belki değil bilemiyorum ama bunun dışında farkettiğim bir değişim olmadı.

3 yorum:

  1. Merhaba bu içerik için çok teşekkür ederim. Bu gün minigimin aşıları yapıldı ve tedirgin oluyordum inşallah hayırlısıyla bir sorun yaşamadan biz de atlatırız.

    YanıtlaSil
  2. Bende yarın aşı için ASM gidecem korkuyorum hemde çok inşallah hiç sorun yaşamayiz kızım minicik içim sızlıyor o ağlarken nasil dayanacam bilmiyorum

    YanıtlaSil
  3. www.vantemizlik.com sitemiz ile van ilinde ev temizliği, ofis temizliği, inşaat sonrası temizlik, iş yeri temizliği yapmaktayız. bebeklerinizin daha sağlıklı bir yuvada bulunması için bize ulaşın

    YanıtlaSil