dropdown

21 Ocak 2016

Yeni doğanlarda ve bebeklerde kilo alımı nasıl olmalı | Bebek bakım bilgileri 1

 


Eğer siz de benim gibi bebeğinin kilosu hakkında endişeli bir anne iseniz, umarım bu bilgiler sizi bir nebze olsun rahatlatır.

Ben bu yazıyı yazarken Kerem henüz 30 günlük. 2 gün önce gittiğimiz doktorumuz Murat Kandemir bize çok güzel bilgiler verdi, içimi rahatlattı, ben de bu bilgileri bir faydası olur diye paylaşmak istedim. Bu yazdığım bilgiler doktorumuzdan alındı. Belki başka doktorlar başka bilgiler de veriyorlardır, dolayısıyla tek doğru bu yazdıklarımdır diye bir iddiam yok, yanlış anlaşılmasın.

Sezaryen ile doğan bebeklerin 10 günlük olduklarında hastane çıkış kilolarını yakalamaları beklenir. Burda önemli olan nokta doğum kilosu değil, hastane çıkış kilosu, yani kilo kaybetmiş halini yakalamasıdır, çünkü hastaneden çıktıktan sonra da bebekler biraz daha kilo kaybeder.

Bana Central Hospital'da Dr. Özlem Sipahi'nin verdiği bilgiye göre ise, normal doğumda 10. günde, sezaryen doğumlarda ise 15. günde bebeğin doğum kilosuna gelmesi beklenmektedir. İki bilgi biraz birbiriyle çelişiyor, ama ben iki bilgiyi de vermek istedim. Kerem 3700 gr olarak doğmuştu, hastaneden çıkarken 2. gününde 3415 gr, 3. gününde 3370 gr, 6. gününde 3450 gr ve 12. gününde 3650 gr olmuştu.






10. günden 3 haftalık olana kadar yenidoğanların günde 10-15 gr alması beklenir. 3 haftalıktan 8 haftalığa kadar olan sürede ise günde 30-45 gr arası alırlar.

1. ayın sonunda = Hastane çıkış kilosu + 600 gr almış olmaları gerekir.
2. ayın sonunda = 1. ay sonu + 800 - 1200 gr
3. ayın sonunda = 2. ay sonu + 600 - 800 gr
4. ayın sonunda = 3. ay sonu + 500 gr
9. ayın sonunda = 300 - 350 gr
1 yaş = 200 gr almaları beklenmektedir.

Buna göre aşağıdaki çıkarımları yapabiliriz. Bebek 5. ayında doğum kilosunun 2 katına, yaşını doldurduğunda ise doğum kilosunun 3 katına gelmiş olmalıdır.

5. ay = Doğum kilosu x 2
1 yaş = Doğum kilosu x 3

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder