dropdown

06 Ocak 2016

2. HAFTA | Bebekle İlk Yılbaşı | 2 Haftalık Bebek | Hafta Hafta Bebek

31 aralık'ta Paraz 8 günlükken göbek bağı düştü. Doktor düştükten 2 gün sonra yıkayın dedi diye cumartesiye kadar da bekledik. Biz çocuğu 8 gündür ne yıkadık ne sildik. Zaten hava buz gibi, zaten avuç içlerini açmak mümkün değil. Zaten bebek ne kadar kirlenecek diye düşündük ve hiç üşütmedik yavruyu.


Zaten hava bir kötü sorma. 31 Aralık günü, sanki yılbaşını karşılamak istercesine baya kar yağdı ve tuttu. Bu da bizim sitenin hali. Ben galiba gece üşüttüm. İnanılmaz terliyorum. Sanırım gece emzirirken terim üstümde soğudu. Kuru kuru öksürüyorum. Hastaneden çıkarken verdikleri antibiyotik de dün bitti, gece ateşim 37,5 çıktı. Ateşim olduğu için mi terliyorum düştüğü için mi emin değilim. Gece başıma da ağrı girince Parol içmiştim o da düşürdü sanırım ama sonra gene çıktı. Cuma günü 38.4'ü gördüm en fazla. Öksürüyorum, burnum da akıyor. Pek lohusa ateşine benzemiyor sanki.

Kerem bizim odada beşikte yatıyor ama uyandığı zaman ben onu alıp, onun odasına gidiyorum, ışıkları açıp önce altını değiştiriyorum sonra emziriyorum. Sallanan koltukta belki 45 dk sürüyor bu emzirme. Hatta arada dizi izlemeye çalışıyorum. Emerken uyuya kalıyor zaten, sonra alıp tekrar beşiğe geri götürüyorum. Ben tabi Efe'nin horlamaları ve uykum kaçmış bir şekilde anca yarım saate dalıyorum, 1 saat sonra gene aynı terane başlıyor.

31 aralık 2015 - Perşembe
Annem Kerem'e yılbaşı için Marks&Spencer'dan 3lü tulum aldı. Biz çocuğu artık nasıl çıkacak diye bekliyorsak, her kıyafetini maşallah 0-3 ay almışız. 3'lü tulum kırmızı beyaz ağırlıklı, yani tam yılbaşı için uygun oldu :) Bu sabah Mehmet Baba geldi. Merih Anne zaten bizimle. Annemleri de bize çağırdık, hep beraber yeni yıl kutlayalım diye ama tabi akşamüstü kutlaması oldu bizimki.
31 Aralık 2015 - Melda fotoğrafı çekiyor

 
Akşam evde biz Merih Anne ve Mehmet Baba ile kaldık. Zaten hiçbirimiz 12'yi göremedik. Paraz odada uyumayı reddettiği için onu da Reflü yastığı ile yanımıza aldık ve koltuğa koyduk. O da bizimle oturup o gürültüde uyudu.

2 Ocak Cumartesi hem Kerem'i ilk defa yıkadık, hem de Ezgi ve Yiğit geldi. Kerem yıkanırken çok ağladı yazık. İlk defa suya giriyor tabi napsın. Efe inanılmaz bir performans gösterdi. O yıkadı diyebilirim. Ben asistanlık yaptım yandan, e tabi bir de direktif verme :)




 

Cumartesi akşamı büyük bir sinir krizi geçirdim. Meme acılarım dayanılmaz bir boyutta, baya yarıldı, çatladı. Kerem'in sarılığı devam ettiği için de Efe devamlı "emzir emzir" diyor, Tracy Hogg'a göre 2-3 saatte beslenmesi gereken bebeği ben saat başı emziriyorum, haliyle can acısından ölüyorum. En sinir olanı da herkes içerde oturup sohbet ederken, ben deliler gibi tek başıma bebeğin odasında oturmuş emzirmeye çalışıyorum. Oysaki daha doğurmadan Efe'ye demiştim, insan istemiyorum, özellikle erkek istemiyorum evde, ki memelerim açıkta rahat rahat gezebileyim. TV açayım, oturayım salonumda, izole olmayayım. Çünkü az çok tahmin edebiliyordum başıma gelebilecekleri. Ama tabiki kimse halden anlamıyor. Bu yüzden bana bunu yaşatanları asla affetmeyeceğim... Beni dinlemediler, önceliklerimi anlamadılar.

Ey Lohusa... eğer bu yazıyı okuyorsan, kov evden herkesi, sadece kendi istediğin kişiler kalsın senle. Zaten feleğin şaşmış, ne yapacağını bilemiyorsun, sudan çıkmış balıktan farksızsın, hayatta kalma mücadelesi veriyorsun. Sen Lohusasın, bir anlamda delisin! Ne yapsan mübah!

Bana ne oldu? Cumartesi akşamüstü 17:00'den akşam 21:00'e kadar odadan çıkamayınca fenalık geçirdim. En son "başlarım senin memene de sarılığına da" diyerek, bulunsun diye aldığım emzik kutusunu makasla bıçaklıyordum. O emzikleri aldım diye bana çok kızan Efe'yi bile karşıma çıksaydı bıçaklardım. O kadar delirmiştim, o kadar sinirliydim. Sonra tıktım bebeğin ağzına emziği... gittim bir süre sonra da süt sağdım. İlk defa... İlk defa Kerem 10 günlükken süt sağdım. 30-40cc birşey çıktı... koyduk biberona ve Efe emzirdi ilk defa. Allahtan aç bir bebek. Yeter ki süt olsun, her koşulda içer. Bu sayede biberondan da içti yavrum bir şekilde...

3 Ocak 2016-Ana kucağı geldi
2 Ocak 2016 - Efe ilk defa Kerem'i besliyor

Bu hafta mutsuzluktan ölüyorum... Ne yemek ne uyku, boğazımdan birşey geçmediği için hergün kilo veriyorum ve sütüm bu haftanın sonuna doğru iyice azaldı.

Ey Lohusa... okuyorsan eğer... bencil ol. Kendini düşün! Benim yaptıklarımı yapma, bana yapılanlar da inşallah sana yapılmaz.

 31 Aralık - 6 Ocak

1 yorum:

  1. Babalık Testi

    Oldukça kolay bir şekilde yapılabilen ve kısa süre içerisin de sonuçlarını alabileceğiniz babalık testi için sizlere hizmet vermekteyiz.

    Hizmetlerimiz genel olarak tüm dna testlerini içerir anne , babalık , kardeşlik testi dahil yerli sermaye ile kurulan laboratuvarlarımız ile size tüm dna testlerin de hizmet verebilmekteyiz.

    Fiyatlarımızı bu yüzden euro veya dolar üzerinden değil “TL” üzerinden baz alarak sizlere vermekteyiz.

    Yaptırmak istediğiniz dna testi için sipariş verirken müşteri notu alanına bilgi vermeniz yeterli olmaktadır.
    Tüm test sonuçlarımız %100 gizlilik altında tutulmaktadır ve 3. şahıslar ile paylaşılmamaktadır.
    Online dna test kitimizi satın alarak hızlıca babalık, annelik ve diğer testler için süreci başlatabilirsiniz..

    Babalık Dna Testi

    YanıtlaSil