dropdown

13 Ocak 2016

3. HAFTA || 3 Haftalik Bebek


Günler hiç geçmiyor gibi geliyor. Paraz'ın hala akşamları belli bir rutini yok. Gece ilk uykuya yattığında güzel uyuyor aslında, 2-3 saat uyuduğu oluyor ama sonra sabaha karşı 4'ten sonra saat başı kalkınca ben de sersem oluyorum haliyle ve sanki hiç uyumamış gibi hissediyorum. Uykusuzluk fena vuruyor.

Bu hafta saat saat neler yaptığını yazmaya başladım ki bir rutini var mı yok mu göreyim.

10 Ocak Pazar günü Paraz 18 günlükken ilk defa caddeye çıktık. Birazcık olsun normal hissetmek bana çok iyi geldi ama bunalımım hat safhada devam ediyor. Bazen benden anne olmayacak gibi geliyor. Yanlış bir karar verdim sanırım!

Bu ara en büyük problemim süt! Sütüm yetiyor mu yetmiyor mu diye kendimi yiyorum. Her fırsatta süt sağmaya çalışıyorum ama bu ara bazen 20cc bazen 40cc çıkıyor. İlk sağdığımda çok iyi çıkmıştı ama sanırım depresyondan sütüm biraz azaldı. Bir doktora danışmak lazım aslında bu çocuk aç mı değil mi emin olabilmek için.

Havalar çok kötü bu aralar, hep gri. Öyle olunca daha kötü oluyorum ama güneş çıkınca biraz daha iyi hissediyorum.

3 Haftalık bebeklerde neler görülür?

  • Annenin yediği şeylere bağlı olarak kaka yeşil olabilir. Mesela anne ıspanak semizotu yemişse, bebeğin kakası yeşerebilir, endişeye gerek yok. Ama eğer kakada sümük yani mukus görülürse ve/veya kan görülürse o zaman bir problem var demektir.
  • Bebekte ergenlik sivilceleri gözükebilir. Bunun iki nedeni var, anne sütünden geçen hormonlar, ve cildin ph dengesi, ciltte bakteri ve mantar oluşumunun başlaması. Cildin pH dengesini sağlayabilmek için cildi çok kurutmamak gerek. Bu nedenle de bir banyoyu şampuanla yaptırıyorsak, bir banyoyu duru su ile yaptırmak gerek.
  • Kolik yani sancı 3 haftalık bebeklerde başlayıp 3 aylık olana kadar sürebilir. Haftada en az 3 gün, günde 3 saat ve daha fazla ağlıyorsa bu bebeğe kolik deniyor. 
  • Alerji cilt ve sindirimde 3-4 haftalıkken başlayabilir, 3 yaşına geldiğinde solunuma çevirebilir. Anne'de alerji varsa bebekte %25 ihtimal alerji olur, baba'da varsa ordan da %25 ihtimal alerji gelir.
8 ocak



9 ocak 2016




9 ocak

 
11 ocak 2016



7 Ocak - 13 Ocak (15-21 günlük)




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder