dropdown

05 Nisan 2016

Boba 4G Kanguru ile kucak delisi bebe taşımak | Bebek Bakım Bilgileri 4

 

Benim bebeğim pusette durmuyor... Yok valla durmuyor. Kucak istiyor. Eğer yolda bebeği üstüne asılı bir şekilde boş bir bebek arabası süren bi kız görürseniz... işte o benim! Arabada ana kucağı'nda da (oto koltuğu olan) durmuyor ama o ayrı bir yazı konusu.

Bugün Yoga sınıfından kızlarla buluştuk... ve ben günü gene kanguru ile noktaladım.


Aslında hakkını yememem lazım. İlk haftalarına göre kıyaslarsam, pusette kalma süresi gittikçe artan bir trend içinde. Önceleri yarım saat ile başladığımız bu yolculuk şimdilerde 1 saati bulabiliyor. Ama sanmayın ki sakin sakin etrafına bakınıyor. 1 saati anca pusette uyuduğunda görebiliyoruz. Yoksa ayık bir şekilde en fazla 10 dakika duruyor, sonra basıyor çığlığı. Sıkıysa alma onu ordan. Birileri etini sıkıştırıyor sanki, öyle bağırıyor. Minik miyavlama sesine benzeyen ağlaması 5 dakika sonra katıla katıla ağlamaya ve ciyaklamaya dönüyor. Öyle ağlıyor ki arada nefesi kesiliyor gibi oluyor. Sanıyorsun bayıldı kaldı, hayır, sadece soluklanıyor. 1 dakika geçmiyor ki o tiz çığlık yeniden duyulsun.

Bütün bebekler arabada/pusette uyur diye bilirdim ben... Haliyle benim bebeğim böyle çıkınca şok oldum ve isyan etmedim değil! "Allahım neden ben?!" İlk tepkim, "bu çocuk bu pusette rahat değil, başka puset alalım" oldu. Fakat Kerem'in ara ara da olsa pusetinde/ana kucağında gayet rahat yarım saati bulan uyuması, bazen de kıçına iğne saplıyormuş gibi bağırmaları beni ikilemde bıraktı. Çocuk çelişkili mesaj veriyor, tutarlı değil. İkinci puseti de alıcam, elimde patlayacak, olan yine bana olacak, dedim, vazgeçtim.

Bu durum karşısında ne mi yapıyorum? Bebeğimi tabiki ağlatmıyorum. Hem ağlatmak istemediğimden, hem de belli bir eşiği geçtikten sonra sinir krizine bağladığından kabak yine benim başıma patladığından... çünkü o eşiği geçtikten sonra bebeğimi sakinleştirebilmek normalden 5 kat daha uzun zaman alıyor. Kucağıma alsam da fayda etmiyor, tam sustu derken, herhalde yaşadığı travma aklına gelip kulağıma kulağıma yine basıyor çığlığı. Ne olduğunu anlamak mümkün değil, artık kucakta ama hala huzur bulamamış, içini çeke çeke bir hal oluyor. Sonra taşı 1 saat daha kucağında.

Peki nasıl ağlatmıyorum? Tabiki kucağıma alarak. E ama bendeki de sırt, bendeki de bel. Resmen kas yaptım ama yine de bir sınırım var. Çözümüm...Kanguru!

Uzuun araştırmalarım sonucunda bebeğimizi üstümüzde taşımak için ne alacağıma karar verdim. "Biz" diyorum çünkü Efe'yle dönüşümlü kullanıyoruz. Yorulan diğerine devrediyor.

Kararım Boba 4G yenidoğana uygun Kanguru! 
Yeni doğana uygun çünkü kanguruyu Kerem 26 günlük olduğundan beri kullanıyoruz. O zamanlar amacım daha çok ev içinde kucağımızda taşımaya bir çözüm bulmaktı, çok fazla dışarı çıkmıyorduk ilk haftalarda ama aldığımız ilk akşam bu kanguru parasının hakkını vermişti zaten.



Şu anda ise dışarıya kangurum olmadan asla çıkmıyorum. Çünkü pusette başladığımız yolculuk mutlaka dönüş yolunda kanguruyla son buluyor. Kanguru olmazsa, bildiğin kucağımda taşımak zorunda kalıyorum, aşağıdaki gibi! O da sırtımı çok ağrıtıyor.


14 Ocak'ta tuniko.com'dan siparişini verdiğim Boba'm 18 Ocak'ta eve gelmişti. Haftasonuna denk gelmeseydi çok daha hızlı gelecekti. 

Öncelikle sling mi, yoksa kanguru mu diye çok gittim geldim. Hamileliğimin son haftalarından beri bu konuyu okuyorum. Çeşitli blogları, kadınlar klubü forumunu, instagramdaki insanların yorumlarını okudum, herbir ürünün nasıl kullanıldığını youtube videolarından izledim. Ve sonunda Boba 4G'de karar kıldım. Neden mi? İşte nedenleri. Öncelikle Sling nedir bir bakalım.

SLING
İngilizce bir kelime olan "sling" aslında askı demek. Sling vücudunuza bağladığınız kumaş için kullanılan terim.Bu slinglerin çeşitleri var.

Wrap Sling:
İngilizce bir kelime olan "wrap" aslında örtü veya şal demek. Uzunca bir kumaş parçası aslında ama kumaş ve dokuma özellikleri biraz daha farklı tabiki. Mantık olarak, tarlada çalışan kadının bebeğini kendisine bağlaması ile aynı. Bebeği gövdenize yaslayıp, bacaklarını M pozisyonunda açıp, kumaşı kendinize sara sara bebeği üstünüze asıyorsunuz. Veya yine farklı dolama yöntemleri ile bebeği kucakta taşıyormuşcasına da üstünüze bağlayabiliyorsunuz. Çeşitli markaların "wrap"leri var. Bunlar arasında benim karşıma çıkanlar:
Neko wrap
Boba Wrap
Mei Tai Wrap (bu biraz daha farklı bağlanıyor ama yine de aynı mantık)

Bence wrap slinglerin dezavantajı bağlamalarının biraz zor olması. En azından alışana kadar. Bir de, belki de en önemlisi, o kadar kumaşı kendime dolarsam sıcaktan pişerim ben. Zaten önümüz yaz ve Nisan itibariyle burda havalar ısınır o nedenle pek kullanamam diye düşündüm.

Ring (halka) Sling:
Bu terim genelde tek omuz üzerine asılan bir kumaş parçası için kullanılıyor. Askı ayarlarını kendiniz bağlayarak yapabileceğiniz gibi, ring slinglerde askı ayarlarını halkalar yardımıyla yapabiliyorsunuz. Sling'ler özellikle anneler tarafından yeni doğan bebeklerini taşımak için tercih ediliyor çünkü anne kucağındaymış gibi taşınabiliyor ama eller boşta kalıyor. Aynı zamanda bebeğin omurga yapısı için daha ergonomik olduğuna inanılıyor. Ring sling grubuna mı giriyor emin değilim ama Baba Sling baya bir aklıma yatmıştı. Bağlama derdi nispeten yok, hazır ve pratik.

Benim ring sling almak istememe sebebim, ağırlığı tek omuza bindirmesi ve bebek büyüdükçe kullanımının ağırlık sebebiyle zor olması. Aynı zamanda bebek büyüyünce kucak pozisyonunda gezmek istemeyecek, etrafı da daha çok görmek isteyecek diye düşünmüştüm. 

KANGURU
Ben hemen kullanmak istediğim için yenidoğana uygun bir kanguruda karar kıldım. Çünkü 2 farklı ürün almak istemedim. Yeni doğan döneminde kullanmak için sling alsaydım bir de üstüne mutlaka kanguru alacaktım. Onun yerine yenidoğanlar için de uygun olan Boba 4G aldım. İçindeki yastıkçığı sayesinde bebeği rahatça kanguruya koyabiliyorsun ve bacakları da kangurunun içinde kalıyor. Ağırlığı 4.5 - 5 kiloyu geçtiği zaman da yastıkçığı açıp bacaklarını M pozisyonunda ama yine kangurunun içinde kalacak şekilde yerleştiriyorsun. 4 yaşına kadar kullanılabilir diyorlar. Çocuk zaten yürüyünce çok gerek olmaz ama sırtta taşıma özelliği olduğu için hoşuna da gidebilir. Kısaca ben bir kere alayım tam olsun dediğim için aldım ve çok da memnunum.

Boba 4G gibi olan yerli üretim Momfortbaby diye bir marka daha var ama onun yeni doğan aparatının kullanımı bana biraz zor geldi. Boba'nın entegre yastığına göre biraz daha yer kaplayan bir düzeneği var. O nedenle tercih etmedim.

Sosyal medayada ise çoğunluk kanguru seçiminde Ergo360 diyor ama o da 4. Aydan sonra önerildiği için alamadım. Baby Björn de önerenler var. Ama kesinlikle Stokke, Chicco, Kraft almayın. Onlar rahat değil. Sosyal medyada okuduğum çoğunluk böyle diyor, onların yalancısıyım ;)

1 yorum:

  1. Coookkk tesekkur ederimmm aylardir kafamdaki sorulara tek seferde cevap verdiginiz icin❤❤❤

    YanıtlayınSil