dropdown

28 Nisan 2016

Hamileysen | Doğumdan önce okuman gereken kitaplar

Bu yazı, hafta hafta hamilelik kitaplarıyla ilgili değil. Bu yazı, doğurduktan sonra başına neler gelebileceğini anlatan kitaplarla ilgili! Ama merak ediyorsan eğer, ben hamileyken, hamilelikle alakalı şu kitapları okudum:


İçgüdüsel Doğum, Bebeğinizi beklerken sizi neler bekler, ve Hamilelikten 3 yaşa kadar Bebeğimi Büyütüyorum


Ama meğer, birşeyi atlamışım. Hamilelik 9 ay, çocuğu büyütmek ise ömür boyu! Sonrasını hiç düşünmemişim... O nedenle şu aşağıda resmini gördüğünüz kitaplara bir göz atarsanız, bana dua edersiniz :) Bunlar benim kendi okuduklarım... Başka duayenler de var tabi... mesela Kim West... daha okumadım, ve daha belki de bilmediklerim var. Aşağıdakiler benim kendimce faydalandıklarım... Bu arada yanlış anlaşılmasın, "okuyun uygulayın" demiyorum, sadece "okuyun fikir edinin, kendi süzgecinizden geçirip, ne yapmak istediğinize ondan sonra karar verin" diyorum



1. Bebeğinizin ilk yılında sizi neler bekler
2. Tracy Hogg - Bebek bakım sorunlarına mucize çözümler


3. Dr. Harvey Karp - Mahallenin en mutlu bebeği
4. Gece boyunca uyumak

5. Doğumdan itibaren Montessori
6. O tabak bitecek mi

Bu yazıyı siz benim düştüğüm duruma düşmeyin diye yazmak istedim. Hamileliğim boyunca "doğuma" o kadar odaklanmışım ki, bebeğe nasıl bakacağımı, beni nelerin beklediğini ve kendimi nasıl hazırlamam gerektiğini hiç düşünmemiştim. Açıkcası aklıma bile gelmedi galiba. Sanırım
hamilelikte salgıladığım hormonlar yüzünden bende aşırı pozitiflik vardı, bu nedenle "aman canım nedir, bebek işte bakılır" diye mi düşündüm nedir. Mutluluktan gözüm kör olmuştu kısacası. 

Çok mutlu bir hamilelik geçirdim ve bu süreçte keyfimi çok az şey kaçırabildi. Şimdi o günleri hasretle anıyorum. Bir arkadaşım hamileykenki ben için "anti-depresan kafası" diyordu.... haklıydı. Lohusalıkta ne hormon salgıladıysam, tam tersi durumdaydım, bir o kadar negatif ve depresif.
Velhasıl ben hafta hafta hamilelik kitapları ve internette bloglarda "pozitif doğum hikayeleri" okumaktan (bu da ayrı bir yazı konusu) aşağıdaki kitapları çok geç keşfettim ve satın aldığımda zaten hamileliğimin sonlarına gelmiştim. Artık doğumdan sonrası için ne kurduysam, bu kitapları doğurduktan sonra okurum diye düşünmüştüm. Hazır evdeyim ya bol bol vaktim olur. Hahah... şu an sadece kendime gülüyorum :)

Siz benim düştüğüm hataya düşmeyin. Hamilelik ve doğum kitapları da okuyun tabiki ama doğumdan önce mutlaka şu kitaplara, hiç değilse ilk ikisine bir bakın. Kendinizi içinde bulacağınız duruma hazırlayın :) benim gibi sudan çıkmış balığa dönmezsiniz hiç olmazsa.

Üşengeçler için okuduğum kitapların özetlerini de yine blogda "Kitap Özetleri" sayfasında bulabilirsiniz. (Bu yazıyı yazdığım tarihte henüz bir özet yayınladım ama diğerleri yolda)

Not: Kendi çocuğumdan önce kucağıma 2 kere bebek almışlığım var. Biri Müge'nin oğlu Barış, ki onu ilk 4 aylıkken görmüştüm; ikincisi de Kuzenim İpek'in oğlu Deniz Emre. Hiçbir bebeğin ilk haftalarını bizzat yaşamamış bir insan olarak, bebekler konusundaki bilgim ve tecrübem sıfırdı. Eğer siz zaten ailenizde ablanız veya kardeşinin bebeğiyle yakın temas içinde bulunup, bebek bakım zorluklarını ilk elden tecrübe ettiyseniz, belki de bu kitapları yana yakıla okumanıza gerek yok. Ama tabiki bir zararı da olmaz :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder