dropdown

27 Nisan 2015

Hamilelik İlk 5 Hafta | Hamilelik Günlüğü | Nisan 2015

Bu satırları aslında çook sonradan, seni doğurmama bir iki hafta kala yazıyorum. Bugün 37+6'dayım ve bir süre önce sana internette de bir günlük tutmaya karar verdim. Haberi alır almaz D&R'dan bir günlük almıştım ama, resimlerle videolarla, hamileliğim boyunca biriktirdiğim anıları saklayabileceğim daha interaktif bir günlük olsun, hem de diğer hamilelere de ışık tutsun istedim.


Aslında oluşumun bir mucize gibi oldu. Bebek sahibi olmayı yılbaşından beri bir süredir istiyorduk, ama birkaç denemeden sonra olmayınca benim moralim bozulmuş ve denemeyi bırakmıştım açıkcası. Efe'yle de konuşmuş, psikolojimin bozulduğunu söylemiştim ve zamana bırakmaya karar vermiştik.

Nasılsa vazgeçtim diye oldukça rahatladım Nisan ayında. Normalde içki içmeyen ben, Efe'nin bir iş yemeğinde 1 kadeh şarap içtim, hatta Candan ve Yonca ile iş çıkışı buluştuğum bir akşam, aylardır içmememe rağmen, 3 tane sigara bile içtim... hala hatırlıyorum, çok keyifli bir akşamdı, Hava güzel, baharın ilk günleri, Fenerbahçe Midpoint'te dışarda oturuyorduk. Çıkışta beni Efe gelip almıştı :)

Ben daha çok Amerika seyahatimize odaklanmıştım artık. Hayırlısı böyle diye düşünüyordum, Amerika'ya gitmeden önce oluşmaman iyiydi, belki uçakta bir problem olurdu, ne me lazım, Amerika'dan sonra yine denerdik. Şimdi zaman alışveriş listeleri ve gezilecek yerlerin listesini hazırlama zamanıydı... Oysa ben plan yaparken kader bana gülüyormuş.


25 Nisan Cumartesi Efe Boston'a uçacaktı. Benim uçağım ise ayın 30'unda. 22 Nisan'da adet görmem gerekiyordu, hatta ben hafif bir pembelik gördüğümü sandım, Efe'ye de dedim, regl oldum diye mutsuz mutsuz. Yine de insanda, ne kadar vazgeçtim dese de, bir umut oluyor, yalan yok. Üzüldük sarıldık, geçti gitti. Lakin 2 gün geçmesine rağmen bende hala tık yok. Pembelik gördüğüme eminim oysa. Ve saat gibi işleyen metabolizmamda bu ikinci defa oluyordu. Şüphelendim, ve Predictor Early aldım, güya adetinizden önce bile gösteriyormuş hamile olup olmadığınızı, YALAN! Sakın almayın. 5 tl'lik testler en sağlıklısı.

Efe gitmeden 24'ü cuma akşamı testi yaptım, hatta beraber bekledik başında... sonuç hüsran. Tek çizgi! Heveslenmiştik oysaki, napalım dedik, yine üzüldük. Efe geçen sene 3 gün geciktiğim zamanı hatırlattı bana, "daha önce de olmuştu yine öyle birşey demek ki üzülme" dedi, ve benim karnım ve kasıklarım da ağrımaya başlayınca, "tamam" dedim, "zaten eli kulağında"...

Cumartesi Efe'yi yolculadım, 5 gün sonra bende gidiyorum... Başka şeylere kanalize olmam lazım, yalnız bu karın ve kasık ağrısı çok acayip. Pazar sabahı erkenden ağrıdan uyandım zaten, gece de pek uyuyamadım. Bir de anlamsız bir duygusallık çöktü, bulaşık yıkarken ağladığımı hatırlıyorum... O an anladım, bu normal değil, "ben kesin hamileyim" dedim. Üstümde aşırı bir duygusallık var... bir de sanki göğüslerim mi şişti ne!?

Pazar akşamüstü buldum bir nöbetçi eczane ve 5tl'lik testlerden aldım. Ama hemen yapmadım. Bir yerde okumuştum, sabah ilk idrar daha doğru sonuç verir diye o yüzden Pazartesi sabahını bekledim, ve sabah çıkan sonuç bu!




Allahımm, test mi bozuk acaba, ben mi yapmayı beceremedim, şansa bak! Elimde başka test de yok. Aklıma bizim kızlar geldi, resmi onlara gönderdim... "Kızlar, bu ne demek???" "Kesin hamilesin" dedi Candan ama "gene de testi tekrarla bozuk olabilir"...

* * *

İşe nasıl gittim bilmiyorum, kafam yerinde değildi zaten. Öğle tatilinde benzincinin ordaki eczaneye gittim ve 5tl'lik bir test daha aldım. Orda çalışan Nihal Hanım beni yalnız bırakmadı ve testi beraber benzincinin tuvaletinde yaptık. Çok şükür allahım, sonuç pozitif... İlk tebrik eden tabiki Nihal Hanım :)
 

Tabiki içim içime sığmıyor, Efe'nin okulda ilk günü, ama haber vermezsem çatlarımmm. Ben de Efe'ye testin resmini gönderdim. Facetime'dan aradı hemen orda sabahın 9'u derse girmek üzere, ama kafası gitti tabi ders falan yalan, nasıl sevindik anlatamam.

Şimdi tabi aklımdaki soru, Acaba Boston'a gidebilecek miyim? Önce anneme haber verdim, sonra da Central Hospital'da Dr. Aslı Alay'dan randevu aldım. Geçen sene şirketin gönderdiği check-up sırasında tesadüfen gittiğim Aslı Hanım'a resmen kanım kaynamış, ve birgün hamile kalırsam ilk bu kadına gider, sonra başka doktor araştırırım demiştim. Malesef internette hakkında çok fazla yorum olmayan bu doktorun olan yorumlarının hepsi de çok iyi.

Hemen o pazartesi annemle gittik doktora. Son adet tarihimin ilk günü 27 Mart. Doktorlar hamileliğin 1. haftasını bu tarihten başlatarak 40 hafta sayıyorlar. Bu durumda benim 4. Haftam 24 Nisanda dolmuş oluyor, ve şu an 5. haftanın içindeyim. Olası rahme düşüş tarihleri ise 28 günlük bir döngüde 14. gün ovulasyon tarihi. Bende bu süre genelde 13. gün oluyor yani 8 Nisan. Olası doğum tarihi ise 1 Ocak!!!!

Doktor tabiki ultrasonda hiçbirşey göremedi, daha kese bile oluşmamış. Kan testi istedi, Boston'a da gidebileceğimi söyledi. Bana iyotlu bir folik asit ile zaten varislerim olduğu için koraspin verdi ve çıktım. Akşam üzeri kan testinin sonucu çıktı. Beta HCG değerinin 1500'ün üzerinde olmasını istermiş doktorlar, benimki 2200'lerde, yaniii resmen Hamileyimmm.

Sonunda oldu... hala inanamıyorum!!!

1 yorum: