dropdown

03 Ocak 2017

Yeni Yıl Kararları | 2017 New Year's Resolutions



2017’ye girdiğimiz bu ilk günlerde aklımda hep aynı sahne…. Bridget Jones Diary’de Bridget’in New Year’s Resolutions’ını anlattığı sahne aklıma geliyor…
Şimdi sıra bende… Yeni yıl kararlarımı açıklıyorum. 
Kimsenin sinirimi bozmasına izin vermeyeceğim
Bu haberler de olabilir, içinde yaşadığım ülkede olan boktan olaylar da olabilir veya bir arkadaşım, eşim, müdürüm de olabilir… farketmez. Kimsenin moralimi bozmasına izin vermeyeceğim artık. Önce derin bir nefes, sonra da umursamama. Çünkü bu hayatta en önemli şey benim ve sevdiklerimin sağlığı. Onlara birşey olmadığı müddetçe üzülmeye değmez! (Çoğu şey için- inşallah :) ) 
Akşamları yürüyüş yapacağım:
Sahile veya caddeye inemesem bile, yağmur çamur demeden site etrafında en az 30dk yürüyüş yapacağım. Bazen bir arkadaşımı çağırabilirim veya telefonda konuşabilirim. İzleyemediğim dizileri cepten açıp izlerken yürüyebilirim veya sadece müzik dinlerim, sessizliği dinlerim, şehrin seslerini, rüzgarı, ağaç hışırtılarını… dün gece Efe'yle yürüdük mesela...40dk. Hızlı başladık.. çabuk yorulmayız umarım.

Kilo vereceğim
Vakti geldi artık. Hamilelikti, doğum sonrasıydı derken iyice cozuttum. Evde çocuk bakarken yorgunluktan ve zamansızlıktan ne güzel kendiliğimden kilo veriyordum, ama işe başlayınca bozuldu herşey. Tam 67 kiloya inerken, yine oldum 72. Artık vaktidir… ekmeği tatlıyı kesip, biraz da makarna ve pilavı azalttım mı, ayda 1-2kg derken gider fazlalıklar. Yaza bu sefer hazır gireceğim. Söz!

Tatil yapacağım
Bu sene bir ev kiralayıp istediğim tatili yapacağım. Bahçeli bir ev tutup, bakıcıyı da yanımıza alıp, 2 hafta hem Kerem’le olacağım, hem de kendime ufak boşluklar yaratıp kafamı dinleyeceğim. Yüzeceğim, okuyacağım, arkadaşlarımla olacağım bir tatil yapacağım.
Hikayemi yazacağım
İlk okul yıllarımda yazmıştım ilk hikayemi. Volga ve Nehir’in hikayesini… Hiçbir zaman tamamlayamasam da, kafamdakileri kağıda dökeceğim artık. Her boş anımda yazacağım, terapi niyetine, hobi gibi yazacağım. Biter mi bitmez mi, sonu gelir mi gelmez mi düşünmeden… Planlama yapmadan, kendimi kasmadan yazacağım.

Ayda 1 film izleyeceğim
Bayadır boşladım, ne dizilerimi izliyorum, ne film. Vizyonda ne var onu bile bilmiyorum. Sanırım bunda uykusuzluğumun tavan yapmış olması ve çok yorgun olmamın da etkisi var. Ama artık Kerem eskiye göre daha iyi uyuyor, genelde geceleri 1-2 kez kalkıyor. Yani biraz erken yatarak, uykumu alıp, bazı günler daha geç yatıp kendime zaman ayırabilirim.

Haftasonu gezileri
Civar köylere gidebilirim mesela. Hep caddede sahilde yürü nereye kadar?! Biraz gezmeli, farklı yerler keşfetmeli insan. Haftasonu dağda kayaktan, Riva'da balık yemeye kadar uzanan bir listem var. evet, neden olmasın


Sizlerin de var mı 2017 kararları? Hadi biraz kafa yorun bakalım... İşten güçten bunalınca bu kararları düşünmek motive eder bizi.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder