dropdown

15 Ocak 2017

Sağlıklı Cake Smash Tarifi || Bebek için sağlıklı pasta

Bebeklere gönül rahatlığıyla yedirebileceğiniz pasta tarifimi, Cake Smash organizasyonlarınız için de kullanabilirsiniz. Nasıl yaptığımın detayları aşağıda. Afiyet Olsun!



Bizim adetimiz olmamasına rağmen son yıllarda popülerlik kazanan Cake Smash, yani pasta parçalama, bebeklerin 1 yaş doğum günü kutlamalarının bir parçası haline geldi. Ben de çok hoş görseller yakalayabileceğimi ve güzel anılar yaratabileceğimi düşünerek, Kerem’in Cake Smash pastasını kendim yaptım, üstelik sağlıklı!

Internette yaptığım araştırmalarda hep bol kremalı (butter cream) ve gıda boyalı pastalara denk gelmiştim. Ama açıkçası, biraz şekere karşı olmasam da, Kerem’e gıda boyalı bir şey yedirmeyi içime sindiremedim. Ve sonunda bu tarifi uydurdum.

Kek için malzemeler:
1.       3 yumurta
2.       ½  su bardağı şeker
3.       1 yemek kaşığı yoğurt
4.       ½ su bardağı zeytin yağ
5.       ½ su bardağı süt
6.       2 su bardağı un
7.       1 paket kabartma tozu
8.       1 paket vanilya

Kreması için Malzemeler:
1.       500 mL süt
2.       2 yemek kaşığı un
3.       1 yemek kaşığı nişasta
4.       1 yumurta
5.       1 yemek kaşığı şeker
6.       1 paket vanilya
7.       1 yemek kaşığı tereyağı
8.       1 orta boy muz

Kek arası için 1 portakalın suyu
Üzeri için, isteğe göre süsleme şekerleri ve mum yerine konabilecek cake pops’tan yapılma 1 rakamı


Kek için önce sadece pandispanya yapmayı denedim, ama umduğum kıvamı tutturamayınca, bu tarifi yaptım. Her kek gibi, önce yumurta ve şekeri çırpıyoruz, sonra sıvıları (yoğurt, yağ, süt) ekliyoruz. En son da katıları eleyerek (un, kabartma tozu, vanilya) karışıma katıyoruz ve mikserin en düşük seviyesinde çok kısa süre – 1-2dk – karışım homojen olana kadar karıştırıyoruz. Bu aşamayı bir spatula ile elle de hep aynı yöne karıştırarak yapabilirsiniz. Amaç kekin içine hapsolan havayı kaçırmamak. Çünkü kekin iyice kabarmasını, sünger gibi pofuduk olmasını istiyoruz ki kat kat kesebilelim. Elde ettiğim kek hamurunu 18cm’lik Kerem için özel aldığım kelepçeli kek kalıbına boşalttım. Bu kek kalıbı oldukça derin ve pişirdiğim keki 3 kat kesebilmeme olanak verdi. 

18cm'lik Zenker Kek kalıbını Kadıköy'de Bilko Pastacılık'tan aldım


Pasta kreması olarak da, Kerem 1 yaşına girdiği için bildiğiniz muhallebi hazırladım. Krema için yazdığım malzemelerin hepsini soğuk ve çiğden bir tencerenin içine topladım ve çırparak pişirdim. Muzları koymadan önce çatalla ezdim ve muhallebi koyulaştıktan sonra da pürüzsüz olması için blendardan geçirdim. Böylece az şekerli, muz sayesinde tatlanmış güzel bir muhallebim oldu.


Kekin ara katlarını portakal suyu ile ıslattıktan sonra hazırladığım muhallebiyi sürdüm. En son kekin üstünü ve yanlarını da bu muhallebi ile kapladım. İçinde muz olduğu için rengi de hafif sarı oldu, ama bana çok sade geldiği için üzerine biraz minik renkli inci pasta süslerinden serptim. Pastanın üzerindeki herşeyin yenilebilir olmasını istediğim için de, Cake Pops yaparken, bir miktar kek hamurunu, 1 rakamı kalıbı ile kestim, dondurdum, üzerini çikolataya banıp pasta süslemelerinden serptim ve ortaya bu şahane pasta çıktı.



Cake Pops (Kek topları) tarifim için tık: Cake Pops (Kek Topları) Nasıl Yapılır?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder