dropdown

29 Kasım 2016

1 Yaş Doğumgünü Hazırlıkları || Bebek konsept doğumgünü

Bu aralar Kerem'in doğumgünü hazırlıklarıyla yatıp, yeni fikirlerle kalkıyorum. Daha yazın, Kerem yeni 6 aylık olduğunda "Kerem'in doğumgününde ne yapacağımızı düşünmeye başlamak lazım" demiş olsam da, malesef bu dediğim lafta kaldı ve o zaman işin üzerine eğilemedim. İşte bu yazı, yine bir "ben ettim sen etme" yazısı 😇


Her ne kadar genellemeleri çok sevmesem de iş 1 yaş doğumgünü olunca, annelerin tercihlerini birkaç grupta toplamak mümkün. Tabiki bu tercihler mevsimlere göre de farklılık göstermekte ama; evde veya dışarda/mekanda aile arasında veya daha kalabalık bir grupla yapılıyor genelde doğumgünleri.

Hangisini yaparsanız yapın bir organizasyon firmasıyla da çalışabilir veya kendi işinizi kendiniz yapabilirsiniz. Kendiniz organize etseniz bile muhtemelen pasta hizmetini dışardan alacaksınız! Tabi aşırı yetenekli bir şeker hamuru ustası değilseniz :) şaka bir yana son yılların trendi şeker hamuru ile yapılan konsept pastalar olsa da "anne işi" ev yapımı meyveli ve/veya çikolatalı pastalar da hala revaçta.

Çok merakta bırakmadan hemen söyleyeyim ben evde aile arasında yapmayı seçtim.
Kerem bahar aylarının birinde doğmuş olsaydı ev yerine Sahilde yapmayı çok isterdim ama kışın göbeğinde mümkün değil. 

Evde yapıp da masa hazırlığı ve süsleme için yine de organizasyon firmasıyla çalışanlar olsa da, kendi işini kendi yapanlar da var. Benim gibi! 

Ne yalan söyleyeyim, evde olunca organizasyon firmasına o kadar para vermek içimden gelmedi. Bizzat fiyat almasam da, arkadaşlarımın ödedikleri paraları duyunca, "ben o parayla 3 çocuk okuturum!" diye içimden geçirmedim değil. Burda yazar teşbih-i mübalağa yapmıştır 😇

Bu yazının esas motto'suna gelecek olursak - ben ettim sen etme - benim gibi olayı kendi hazırlamak isteyenlere bir takım önerilerim olacak, nacizane!

Çağımız bilgi çağı... İnternette her aradığını bulmak mümkün. Öncelikle ihtiyacınız olan ne istediğinize karar vermek: Son zamanlarda revaçta olan temalı bir doğumgünü mü istiyorsunuz yoksa 1980'ler usulü anne poğaçası börek kurabiye mi? Veya belki kırda bir doğumgünü, bahar konseptli.. Kimbilir aklıma gelmeyen daha başka neler vardır.

Diyelim kararınızı verdiniz. Sıra geldi evde mi mekanda mı yapacaksınız? Bu kararı verebilmek için kişi sayısı yani çağıracaklarınıza da aşağı yukarı şimdiden karar vermek lazım, aile arasında sade bir tören mi, yoksa bol arkadaşlı çılgın bir parti mi?

Bu olay çoktan bir ticarete döndüğü için 1 yaş doğumgününü duyan mekanlar, organizasyon süresini 2 veya maksimum 3 saat ile sınırlıyor. Kadıköy'de Bağdat Caddesi ve Fenerbahçedeki birkaç yerden aldığım tekliflere göre de kişi başı en ucuz maliyet 23tl, o da içeriği oldukça zayıf olan bir kahvaltı. Ortalamanın biraz üzerinde bir ikram sunmak istiyorsanız kişi başı en az 30tl'yi gözden çıkarmak lazım. Bu rakama pasta ve süsleme yani organizasyon dahil değil. Diyeceğim o ki bütçenize de karar vermeniz lazım. Sonuçta ucu bucağı yok, harca harcayabildiğin kadar. 

Gene daldan dala atladım. Kararı verirken mevsim de önemli. Mesela ben daha çocuğum olmadan, "1 yaş doğumgününde kocamaan bir parti yapıcam bebeğime" diye bas bas ilan ederken beni bu kararımdan vazgeçiren birkaç unsur oldu

1. Kış mevsimi eşittir hastalık mevsimi: 1 yaş hastalıklarla boğuşmak için kolay bir yaş değil. Soğuyan havalarla grip olanların sayısının arttığı kış aylarında gelen misafirlerden eğer hasta olan varsa çocuğa bulaşma oranı yüksek. "Hasta olan zaten gelmez" demeyin... Burası Türkiye ve bizler mikropları düşünce gücümüzle yenebileceğine inanan bir toplumuz. Malesef Avrupalının bilinci bizler de yok, daha çok "amaan bişey olmaz" deyip hasta hasta gelecek birçok insan vardır. E geleni kovamayacağına göre, bu bir risk.

2. Hava muhalefeti: Kerem doğduktan sonra bir kar başlamış, gitmek bilmemişti. Şimdi de kar yağar, ya insanlar gelemezse diye korkuyorum.

3. Gelemeyen arkadaşlar: mevsimden bağımsız bir konu olsa da, arkadaş çevremde yaptığım ön kamuoyu yoklaması sonucu çoluğu çocuğu olanların gelememe ihtimali çok yüksek göründü. E millet gelemeyecekse o zaman dışarda niye yapıyorum?

Yukardakiler biraz bahane biraz gerçek... Uğraşmak da zor geldi, Kerem'in uyku saatini organizasyonun saatine göre ayarlamak da. Çocuk eniştesini görünce bile yadırgıyor, birden karşısında onlarca insan görünce korkar mı diye bile düşünüyorum. Vee last but not least, para! Mekana bir sayı vermek zorundayım ve gelselerde gelmeselerde o parayı ödeyeceğim. İnsanların yakasına yapışıp "geliyor musun gelmiyor musun çabuk cevap ver" demeye çok üşeniyorum. En son düğünde benzer bir durum yaşamıştık...lcv'den içime fenalık basmıştı. E gelmezlerse gelmesinler üstü kalsın da yapamıyorum. Cimriliğim tutar 3 ay konuşurum "ah boşu boşuna ödedim onca gelmeyenin parasını" diye. İkinci doğumgününü organize ederken rica ederim bu cümlelerimi bir sene sonra yüzüme vurmayın :)

Nitekim, son anda fikir değiştirmezsek evde yapıyoruz. Evde ama çok güzel bir temayla... Konseptim Winnie the Pooh! 

Konsepte karar vermek için Pinterest'te dolanmanızı öneririm. Çok güzel parti fikirleri var. Bunun dışında organizasyon firmalarının instagram sitelerinde de yaptıkları event'lerin resimleri var, ordan da fikir edinirsiniz.

Ben o güne ait güzel anılar biriktirmek istiyorum. O nedenle cafcaflı bir masa, güzel fotoğraflar ve video benim için çok önemli. 

Eğer en az 2-3 ay önceden ne istediğinize karar verebilirseniz ali express'ten çok ucuza birçok parti malzemenizi temin edebilirsiniz. Çinden gelmesi 1-2 ayı bulabilir o nedenle acele edin. Eğer benim gibi son dakikacıysanız internetten farklı sitelerden alışveriş yapabileceğiniz gibi, Eminönü Tahtakale'ye gidip, yerinde görerek bizzat alırsınız. İnternet fiyatlarından biraz daha ucuz tahtakale. Ve aradığınızı bazen daha kolay bulabiliyosunuz. Sora sora Bağdat bulunurmuş değil mi ama?! 

Cam musluklu limonatalık, ayran şişesi gibi olan limonata bardakları, pipetler, masa örtüsü, tabak, çatal, hediyelikler... Hepsini tahtakaleden aldım. Oldukça uygun fiyatlara!

Konsepte uygun pano, ve etiketler yani görseller için yine hazır ürünlerden faydalanabileceğiniz gibi, bir grafikerle anlaşıp ona da çizdirebilirsiniz. Benim kafamda bir tasarım olduğu için onun peşinden gidiyorum... Şu an kime nasıl çizdirtebilirim araştırmasındayım.

Pasta için ise yine instagramda birçok kişi/firma mevcut. Bilindik pastanelere yaptırabileceğiniz gibi, butik çalışan bu atölyelere de gidebilirsiniz. Birkaç yerden aldığım teklif doğrultusunda diyebilirim ki en az 300tl yi gözden çıkarmak gerek. 

Bir de balon durumu var... Ki en kolay gibi gözüküp aslında en zor olanlarından biri. Çünkü uçan balon istiyorum ve bunun için helyum tüpüne ihtiyacım var. Ama her marka olmaz, sertifikalı, karışım gaz olmayan, tehlike içermeyen bir ürün bulmalıyım. Bunun için işe yakın bir baloncu var, onlarla konuşmayı düşünüyorum. Bu arada "baloncu" olması bana ilk başta çok tuhaf gelmişti... Balon basit birşeydir ya migrosta bile satılıyor... Bunlar ne iş yapabilirler ki diye geçirmiştim içimden ama... Şimdi anlıyorum... Balon deyip geçme... Onun da bir uzmanlığı var.

Belki burda değinmeyi unuttuğum başka kalemlerde vardır. Mesela ahşap pasta standı gibi... Sanayi sitesinde ahşapcılardan temin etmeyi düşündüğüm bu malzeme dekora inanılmaz bir hava katıyor. Bir de card board'lar var tabiki... ONE veya K yazan... Daha neler neler var kimbilir...

Eğer olaya kendiniz soyunacaksanız, yukarda yazan her maddenin peşinden koşmanız gerekecek ki kolay iş değil... Bir de o masayı kurması var, saçını başını yapıp giyinip süslenip, bir de bebeği süslemek var ki... Yazıda kostüm işine değinmedim bile! Mesela Kerem için bir Winnie kostümü satın aldım. Bebeğimi yavru ayıya çevireceğim 😂
Ama ben ne giyeceğim, hiç bir fikrim yok!

Yazımı gene mottom ile bitirecek olursam... İnsanların, hele de dışarıda bir mekanda doğumgünü organize ediyorlarsa neden o kadar masrafa katlanıp organizasyon firmasıyla çalıştıklarını şimdi daha iyi anlıyorum. Çünkü benim yaptıklarım da hiç ucuza gelmiyor. Tek farkı oğlum için uğraştığıma mutluyum ve bak... Bu sayede bu yazıyı yazabildim... Bir de evde yaptığımız için işim daha kolay, zamanım daha bol.

Ben ettim siz etmeyin... Bu kadar konsepte girecekseniz hazırlıklara önceden başlayın ve bir profesyonelden yardım almayı aklınızın bir ucuna koyun derim 😉 sağlıcakla kalın

22 yorum:

  1. Canım sana şimdiden kolay gelsin ☺️☺️☺️benim sayfamdan da winnie the pooh temasıyla ilgili yardım alabilirsin şimdiden keremin yeni yaşı kutlu olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zeynepcim... sayfanın linkini adını da paylaşır mısın? Hem bilmeyenlere de söylemiş oluruz :)

      Sil
  2. Canım sayfamın adı Düşler Evi
    İnstagram/duslerevi
    Facebook/Düşler Evi
    Burdan bakabilirsin ☺️

    YanıtlaSil
  3. flvto-youtube-downloader-crack-license-key can be an effectively productive slice of applications on The internet and save them onto our personal computer in another of the available formats.
    new crack

    YanıtlaSil
  4. bitwig studio crack Thanks for the post. Very interesting post. This is my first-time visit here. I found so many interesting stuff in your blog. Keep posting..

    YanıtlaSil
  5. Thank you, I’ve recently been searching for information about this subject for a long time and yours is the best I have found out so far. pycharm crack

    YanıtlaSil
  6. Such a nice and helpful piece of information. I’m so happy that you shared this helpful information with us. Please keep us up to date like this. Thanks for sharing. vsdc-video-editor-pro-crack

    YanıtlaSil
  7. Such great and nice information about software. This site gonna help me a lot in finding and using much software. Kindly make this like of content and update us. Thanks for sharing us Avast Driver Updater Key . Kindly click on here and visit our website and read more

    YanıtlaSil
  8. I really like your site. Fantastic colors and themes.
    Did you create this site yourself? Reply again because I hope to create my own
    site itself and I would like to know where you have come to
    it is here or where the item is named from.
    Thank you!
    sam broadcaster pro crack
    tenorshare reiboot crack
    avg antivirus crack
    bitdefender antivirus crack

    YanıtlaSil
  9. Woah! This site's template/theme appeals to me much.
    It's straightforward, yet it's effective. Getting the "perfect balance" might be difficult at times.
    between excellent usability and aesthetics, I think you did a fantastic job on this.
    Furthermore, the blog is quite rapid to load.
    I'm using Firefox. Fantastic website!
    traktor dj software crack
    smart shooter crack
    du meter crack
    cyberghost vpn crack

    YanıtlaSil
  10. I would like to join.
    communities where people can learn from others who share their interests and knowledge.
    Feel free to share your thoughts with us if you have any. It is so nice of you!
    fl studio crack
    nitro pro crack
    davinci resolve crack
    avast secureline crack

    YanıtlaSil
  11. I really like your post because this post is very helpful to me and it gives me a new perspective.

    Night in the Woods Crack
    dark souls iii the ringed city v1 15 multi12 fitgirl crack

    YanıtlaSil
  12. I am very thankful for the effort put on by you, to help us, Thank you so much for the post it is very helpful, keep posting such type of Article.
    Tenorshare UltData for Android Crack
    Cinema 4D Crack

    YanıtlaSil
  13. I am very impressed with your post because this post is very beneficial for me and provides new knowledge to me.
    Microsoft Power BI Desktop
    Autodesk 3ds Max
    RogueKiller

    YanıtlaSil
  14. I like this article. Your website is fantastic. The colors and theme are fantastic. Thanks!
    iTop Screen Recorder Crack

    YanıtlaSil
  15. I am very impressed with your post because this post is very beneficial for me and provides new knowledge to me.
    SILKYPIX Developer Studio
    IObit Driver Booster
    Internxt Drive

    YanıtlaSil