dropdown

05 Kasım 2016

Kerem'in uyku eğitimindeki ilk gecesi nasıl geçti? | UYKU EĞİTİMİ Yazı Dizisi - 4



Bu yazıda Kerem’e uyku eğitimine başladığım ilk gece adım adım neler yaptığımdan ve Kerem’in verdiği tepkilerden bahsetmek istiyorum. Sanırım en merak edilen yazı bu olmalı. Uyku Eğitimi yazı dizime buradaki linkten ulaşabilirsiniz.

31 Ekim 2016 Pazartesi akşamı 18.30’da akşam yemeği sofrasından kalktık ve her akşamki gibi salonda oyun oynadık. Birkaç gündür zaten her fırsatta Kerem’e Pazartesi akşamı uyku eğitimine başlayacağımızı, artık kocaman olduğunu ve yatağında kendi kendine uyuyacağını anlatıyordum ama o akşam da gerek yemek sırasında gerek oyun oynarken hep yatağında uyuyacağını, bu akşam kucağa alınmayacağını anlattım. Saat 19.30 gibi, 15dk sonra banyo zamanı olduğunu ve banyodan sonra uyku vakti olduğunu hatırlattım. 19.45'te banyo yaptırdıktan sonra alt değiştirme ünitesinde sırasıyla kuruladım, altını bezledim, kremleyip masaj yaptım, pijamalarını giydirdim, çoraplarını giydirdim ve alıp emzirdim. Eskiden banyo sonrası onu yatağının içine koyardım ve orda giydirirdim. Bu sefer yatağının içine koymamaya dikkat ettim, herşeyi alt değiştirme ünitesinde yaptım. Yerde de yapabilirdim, belki ilerleyen günlerde yere transfer oluruz. 

Eskiden emzirirken uyuttuğum için ışıkları kapatırdım. Bu sefer ışıkları biraz kıstım ama kapatmadım, ve 10dk’da iki memeyi emzirdim. Emzirmeye başladığımda saat 20.00’dı. Çok uzatmadım, zaten Kerem de sütü boşaltınca bıraktı memeyi. Biraz uykusunun geldiğini görebiliyordum, gözleri kayıyordu ama uyumamıştı. Emzirme bittikten sonra yatağına koydum. Yatağına bir kere koyduktan sonra sabaha kadar bir daha çıkmaması gerekiyor. Yatağa koyunca ayıldı tabi. Bir kitap seçtim. Kerem de yatağa koyduktan sonra tabiki hemen korkuluklara tutunup ayağa kalktı. 5 dk kadar kitap okudum, Kerem de resimlerine baktı ve uzanıp kitabı tutup yemeye çalıştı ama vermedim tabi. Sadece dokunmasına izin veriyorum, çünkü kitap yenmez! Umarım öğrenecek. Yatma öncesi aktivite olarak ben kitap okumayı tercih ediyorum, ama ninni/şarkı da söyleyebilirsiniz veya tavana ışık yansıtan makinaları kullanabilirsiniz. Önemli olan bu aktiviteyi çok uzatmamak lazım, 5 -10dk maksimum.

Kitabı yatağının yanına çektiğim bir tabureden okudum. Kerem bu süre boyunca korkuluklara tutunarak hep ayakta durdu.

Kitap bitince “artık yatıyoruz, yatma vakti” dedim öptüm ve “iyi geceler, iyi uykular” dedim, kalktım perdeyi çektim, 20:15'te ışıkları kapattım ve sandalyeye geri oturdum. 

Bir önceki teorik yazıda anlattığım gibi yatağın içine müdahale etmedim. Göz teması da kurmadım, kafamı önüme eğdim. Kerem ayakta durmaya devam etti. Kerem ışıkları kapayınca tabiki önce çok şaşırdı. Kitap okurken çok mutluydu ve bu mutluluğu 1-2dk sürdü, sonra söylenmeye başladı. Söylenmeleri gittikçe ağlamaya döndü ve baya baya hiç susmadan belki 30 belki 40dk ağladı ve hiç oturmadı hep ayaktaydı. 

Baya baya katıla katıla, burnunu içini çeke çeke ağladı. Her an vazgeçebilirdim, ama kendime hep, kucağımda da ağladığını, onu terk etmediğimi, yanında olduğumu, sadece itiraz ettiği için ağladığını hatırlattım. Bu telkinlerle o çığlıklara dayandım sanırım. 40dk geçtikten sonra ağlamasında hiçbir azalma olmayınca, ve oturacak gibi de durmayınca, birşeyler yapmaya karar verdim. En azından oturması gerektiğini göstermem gerekiyordu, ve gösterdim, oturttum. Tabi ki çığlık kıyamet daha çok itiraz etti ve tekrar kalktı. Ben de fena olmaya başladığım için Kerem’e sıkı sıkı sarıldım. Sandalyedeyim hala, ama kollarımla içeriye uzandım, o da bana sarıldı. Sanki kucağımda, tek fark ayakları yatağa basıyor. Bu durum benim içimi biraz olsun rahatlattı, kollarımdaydı, bebeğime kötü bir şey yapmıyordum. Kerem de rahatlamış olacak ki bana sarılınca ağlaması kesildi. İçini çekiyordu ama çığlıklar bitti. İlk defa ağlamasına ara vermişti. Sonra kollarımdan çıkıp tekrar ağlamaya başladı, oturdu kalktı, yatağın içinde tutuna tutuna sıraladı ve bu belki 10 belki 20 kere tekrarlandı. Ben sarıldım sustu, sonra gene oturdu gene kalktı. Nerdeyse 1 saat olmuştu ve Kerem hala yatağa hiç yatmamıştı. Bir daha müdahale etmeye karar verdim ve Tracy Hogg’n tarif ettiği gibi elimi bacaklarının arasından geçirip yüz üstü yumuşakça yatırdım. Tabiki itiraz etti ama çok yorulmuştu hemen kalkamadı. Bu sırada son sürat sırtını sıvazlıyordum. Bir süre sonra oturdu, ama artık ayağa pek kalkmıyordu. Son birkez daha müdahale ettim gene yatırdım, ve biraz sertçe, hafif ağırlığımı hissettirerek sırtını sıvazladım. Omuzlarına masaj yaptım, ve işe yaradı. Masajla sustu ve hem yorgunluktan hem ağlamaktan sesi kesildi. 5dk içinde de uyumuştu. Uyuduğunu anladığımda elimi çekmedim, masajı gittikçe hafiflettim ve en son sadece elimi sırtında tutmaya devam ettim. Yavaşça baskıyı azaltarak yaptım bunu. Ve en son tamamen elimi çektim.

Odadan çıktığımda saat 21:25’ti. Toplamda 1 saat 10dk ağlamıştı. Ama başarmıştım. Kendime inanamıyordum, yatağında kucağa almadan uyumuştu. Efe bile nasıl başardığımı sordu. O sesleri duyarken salonda çok kötü olmuştu. “Ben yapamazdım” dedi ama yaptığım şeyi de tabiki takdir etti. Uyku eğitimi vermemi en çok destekleyen Efe’ydi zaten.

İlk gece çok uyandı.

22.56 - 23.08 gittiğimde hala yatıyordu, yeni yeni doğrulmaya başlamıştı. Oturdu. Su içirdim. Sarıldım. Bir kere yatırdım hemen geri oturdu. Ayağa kalkmaya yeltendi ama kalkmadı. Öptüm sarıldım, galiba 5dk ağladı. Şşşş yaptım. Anne burada dedim. Bir daha yatırdım bu sefer yattı ama hala ağlıyordu. Sırtına masaj yaptım 1dk içinde sustu. Ağlamaktan burnu tıkanmıştı, burnundan zor nefes alıyordu. Ağzı açık uyudu sanırım.

01.05 - 01.18 Bir öncekiyle aynı şeyler oldu ve sonunda masajla uyudu.

02.13 - 03.30 Ben artık fenalaştığım için kalkamadım önden Efe gitti. Baya ağladı, 15dk sonra ben gittim. Efe yatağa müdahale etmiyoruz diye çocuğa dokunmamış da. Ben gidip sarılınca rahatladı biraz. Ağlama şekli değişikti, söylenme gibi. Kendini yatağa attı, kalktı. Çok döndü pozisyon bulamadı ama en son sırt üstü uyudu.

5.09 - 5.15 Yanına Şemşat (bakıcımız) gitti. Gittiğinde yatar pozisyondan kolları üzerinde doğrulmaya çalışıyormuş ama doğrulamadan kendini geri yatağa bırakmış ve uyumuş. Şemşat’ın birşey yapmasına gerek kalmamış.

07:00’de ben kalktım. Kerem hala uyanmamıştı. 10dk bekledim, 07:10’da odasına girdim, hafif hafif kıpırdanmaya başlamıştı ama daha uyuyordu, perdeleri açtım. Biraz daha ayıldı, ve hemen oturdu. Kocaman bir Günaydııın dedim ve kucağıma alıp koltuğuna oturdum ve odasında emzirdim. Biraz hızlı kaldırdım diye mi oldu bilemiyorum, emdikten sonra dolu dolu bir kustu, üstüm başım battı. Böyle kustuğu 3 kere olmuştu, bu 4. Ama Kerem sallamadı kustuktan sonra güldü bana kocaman. Demek ki bana küsmemişti…İlk geceyi biraz zor atlatsak da başarmıştık!

Diğer uyku eğitimi yazılarıma aşağıdaki linklerden ulaşabilirsiniz:

Uyku eğitimine başlamaya nasıl karar verdim? | UYKU EĞİTİMİ Yazı dizisi – 1
Eğitim öncesi son 1 ay ne durumdaydık? | UYKU EĞİTİMİ Yazı dizisi – 2
Teorik olarak nasıl bir Uyku Eğitimi yöntemi seçtim? | UYKU EĞİTİMİ Yazı dizisi - 3
Kerem'in uyku eğitimindeki ilk gecesi nasıl geçti? | UYKU EĞİTİMİ Yazı Dizisi - 4
Uyku eğitiminin ilk haftası nasıl geçti? | UYKU EĞİTİMİ Yazı Dizisi - 5
Uyku Eğitiminde 2. Haftamız Nasıldı? | UYKU EĞİTİMİ Yazı Dizisi - 6
Uyku Eğitiminde 3. Haftamız | UYKU EĞİTİMİ Yazı Dizisi - 7
Uyku Eğitimi'nde Ne Durumdayız | UYKU EĞİTİMİ Yazı Dizisi - 8

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder