dropdown

04 Nisan 2017

Bebekle Haftasonu Tatili || Bebekle Seyahat

Haftasonu için aile ziyaretine İzmir’e gidiyoruz. Sadece 3 günlüğüne ama bavulumuzu ve yanımıza aldıklarımızı görseniz 1 aylığına da kalabiliriz. Bebekle tatil hep böyle mi oluyor, bilemiyorum, tecrübeli anneler daha iyi bilirler, ama ben biraz evini sırtında taşımayı seven tiplerden olduğumdan, aklımda kalacağına çantamda kalsın mantığındayım.

3 günlük tatilin en zor kısmı kirlenen çamaşırlar. Gittiğimiz yer bir ev, ama zaten 3 günlüğüne gittiğimiz yerde çamaşır yıkama derdiyle uğraşmak istemediğimden ben Kerem için bol bol kıyafet alıyorum. Yedeğin de yedeğini almak suretiyle, nerdeyse çocuğun üstüne olan dolabında ne varsa yanıma alıyorum diyebilirim. (Ama yine de orda çamaşır yıkadım – bu yazıyı aslında döndükten sonra yazıyorum!, çaktırmayın)

Benzer şekilde oyuncaklarının da hangisini yanımıza almak lazım geldiğini kestiremediğimden, en sevdiği 5-6 oyuncağı yanımda götürmeyi tercih ediyorum. E bunun banyosu var, kremi var, bebek bezi, yatağı, çarşafı, çorabı derken… doluyor bir koca bavul.

İşte kalem kalem yanıma aldıklarımın listesi. Bebekle seyahatte işinize yarar, kesin bir şeyleri unutursunuz çünkü. (ben unuttum, tecrübeyle sabit, oradan biliyorum)

Park Yatak ve Yatağı
Ben aslında bunu taşımadım çünkü gideceğimiz evde vardı, ama olmayan evlere mutlaka bununla gidilmesi gerekir. Bebeğiniz yerde uyumaya alışıksa o ayrı ama bizimki uyumuyor. Yataktan da düşebilir diye ben Kerem’i asla tek başına bir yatakta yatırmıyorum. Kerem erken uyuyan bir çocuk ve eğer yatakta yatıracaksam benim de yanında olmam gerekir. Akşam 20:30’da uyumadığım için, çözüm benim için seyahat yatağı yani park yatak. Bu kalemde ben en uygun fiyatlı olan ürünlerden birini Tripper multicolor seyahat yatağını kullanıyorum ve çok da memnunum. Arada büyük bebek mağazalarında kampanyası oluyor ve bu aralar 200TL civarına alabilmeniz mümkün. Ama yurtdışından alma imkanınız varsa aynı kalitede çok daha uygun fiyatlı ürünler bulmanız mümkün. Cosco tam Tripper ayarında bir park yatak, biraz daha sofistike bir yatak isterseniz de Graco var ve burdaki fiyatlara göre çok daha uygun.

Yatakları için de farklı opisyonlar mevcut. İlerleyen günlerde park yataklarla ilgili bir yazı yazacağım orada daha detaylı anlatmayı planlıyorum.

Çarşaf – Yastık – Yorgan (Battaniye)
Evler çok sıcak olduğundan ben ince bir battaniye kullanıyorum. Akşamları uyku tulumuyla uyuduğu için gerek olmuyor ama gündüz uykularında üstündekilerle uyuduğundan hafif bir battaniye benim için en ideali. Mariposa baby’den aldığımız battaniyenin linki burada. Bunlar organik yünden üretilmiş ve sadece bir adet üretilen battaniyeler. Yani bizdekinin aynısından yok, ufak da olsa farklı yapıyorlar ki özel olsun.Kerem’in bir de delikli, boğuşmayı önleyici yastığı var. Onun da linki burada. Ben jokerden almıştım ama ebebek'te de var. Bunların yurtdışında farklı opsiyonları var ama genelde daha pahalılar.

Mama Sandalyesi – Mama önlüğü
Kerem sadece mama sandalyesinde yemek yiyor, biz Ikea Antilop kullanıyoruz. Henüz normal sandalyeye oturamıyor, en azından sabit bir şekilde. Ayakta koştururken de ben yemek vermiyorum. Bizim gene taşımamıza gerek kalmadı, gittiğimiz evde vardı, ama olmasaydı, annemlerde bıraktığım şu portatif mama sandalyesini götürürdüm. Çok hafif, sandalyeye sabitlenebiliyor ve az yer kaplıyor.

Pijama
Ben Kerem’e uyku tulumu giydiriyorum biliyorsunuz. Önce 2,5 Tog’luk bir tulum almıştım mothercare’den, linkini burada görebilirsiniz. Daha sonra evimiz çok sıcak olduğundan bu tulum Kerem’i terletmeye başladı ve ben gene mothercare’den 1 tog’luk bu tulumu aldım. Bu tulum çuval şeklinde. İlk başta rahat edememişti ama daha sonra alıştı ve şimdi gece boyu üstü açılmadan çok güzel uyuyor. Tulumlar şu an indirimde. Önümüzdeki sene için tam alma zamanı. Söylemesi ayıp ben her birine 100TL üzeri para ödemiştim şimdi 50TL olmuşlar. Son olarak Joker’de tesadüfen gördüğüm Carters’ın bu tulumunu da aldım. Bu tulum aslında ayaklı penye bir tulum, dolayısıyla bunu giyince bebeğin üstünü ince bir örtüyle örtmek gerekiyor. Ama yine de normal pijamaya göre ayağı açıkta kalmayacağı için tercih sebebim.

Yine eğer imkanınız varsa Amerika'dan Aden & Anais Uyku Tulumu siparişi verebilirsiniz, ben ürünlerine bayılıyorum (müslin başlığına bakın!). Joker satıyor ama çok pahalı. Amazonda dönem dönem indirimler oluyor, özellikle o indirimi yakalarsanız çok uygun fiyata gelebiliyor.

Telsiz
Ben telsizi her yere taşıyorum. Erken ve odasında uyuduğu için sesini duyabilmek adına çok iyi oluyor. Benim kullandığım Motorola'nın en basit modellerinden, sadece ses var görüntü yok.

Kıyafet – Çorap – Bebek Bezi - Ayakkabı
Bu madde kendiliğinden anlaşılıyor sanırım J Mevsime uygun dolabında ne varsa ben götürüyorum diyebilirim.

Atkı – Bere - Mont
Nisan başı havalar hala tam ısınmadığından ben yanıma aldım ve kullandım da.

Muslin Örtüler
İşte bu yüzyılın icadı! Havlu götürmedim, ama müslinini yanıma aldım. Bunu havlu niyetine de kullanabilirsin, alt açarken altına da yayabilirsin, battaniye yerine de kullanabilirsin. Çok amaçlı pratik. Ben amazon’dan baya bir sipariş vermiştim. Bunlar da benim kullandıklarım. Kuzenime sipariş etmiştim, ablam da gelirken getirmişti sağolsun. O kadar güzeller ki şal yerine bile kullanılabilir.

Krem – Şampuan – Tarak – Kulak Pamuğu
Kerem her akşam uyumadan önce yıkanıyor. Banyo sonrası rutinini bozmamak için malzemelerin seyahat boylarını yanımda götürüyorum. Artık ayakta durabildiği için küvetini yanımda taşımıyorum, çok yer kaplıyor. Onun yerine gittiğimiz yerdeki şartlara göre ayakta veya oturarak yıkanabiliyor.

Alt silme pamuğu ve ıslak mendiller
Bol bol alın. Sandığınızdan daha çok ihtiyaç olabiliyor. Bir de Kerem yaşlarında (15 aylık) en sevdikleri oyunlardan biri ıslak mendilleri teker teker paketinden çıkarıp, sıkarak suyu çıkarmak ve yemek oluyor.

Bebek Arabası
Bizim bir tane pusetimiz var; Cybex Callisto. Zamanında 2 tane bebek arabası almamak için pratik bir şey almaya karar vermiştik. Opera Istanbul'dan almıştık, linki burada. Arabanın bagajına biraz zor sığıyor, hafif ama boyu uzun oluyor katlanınca. Yine de her yere yanımızda taşıyabiliyoruz. Bugaboo marka footmuff  yani ayak tulumu (link için tık) ve callisto'nun kendi yağmurluğu sayesinde de, yağmur kar demeden Kerem’le sokaklarda gezebiliyoruz. Callisto baya eski model kaldı tabiki, şimdiki aklım olsa başka bir araba alırdım ama yine bu konuyu başka bir yazıya saklıyorum.

İlaçlar ve Diş Fırçası
Ülke içinde bile gezsek, gece vakti eczane arayacağıma, temel ilaçlarını her sehayatte yanımda taşıyorum. Calpol, ateş düşürücü fitil, kabızlık için fitil, otribebe burun açısı ve serum fizyolojik, antibiyotikli merhem ve bepanten benim vazgeçemediklerim. Diş fırçasını unuttum, evden büyükler için olan kullanılmamış bir tane ile idare ettik. Normalde Nuk'un bu fırçasını kullanıyoruz.

Biberon – Mama – Mama Termosu – Sıcak su termosu – Bebe Bisküvisi – Ihlamur
Ihlamuru unuttum :) Onun yerine su içti kahvaltıda. Bakkaldan alabilirdim ama çok da önemsemediğim için almadım. Mama termosu çok işe yarayan bir şey, sıcağı sıcak, soğuğu soğuk tutmaya yarıyor. Ben genelde yoğurt veya muhallebi koyuyorum içine. E-bebek'ten almıştım, markası Baby&Plus. Devam sütünü de (mama) biberona koyuyorum ama sıcak suyu termos ile yanıma alıp, içeceği zaman taze taze çalkalıyorum. Biberonlarla ilgili daha önceki yazıma bakmadıysanız linki burada, tıklayabilirsiniz. Biberonla Anne Sütü Vermek | Bebek Bakım Bilgileri 3

Oyuncaklar - Kanguru

Kanguru Boba4G! Hala işimize çok yarıyor o yüzden yanımdan hiç ayırmıyorum. Oyuncaklar ise belli başlı sevdiği kitap, araba, puzzle ve legolarını aldık.

arabayla gittik geldik ve çok şükür yolda hiç bir problem yaşamadık. Kerem yolda biraz uyudu, biraz oynadı, sıkılınca da mola verdik ve bu şekilde tatilimizi noktaladık.