dropdown

10 Nisan 2017

6 Aylık Bebekle Yaz Tatili için Alışveriş | Kerem'e tatil için neler aldım?



Geçen sene doğum izninde olduğumdan Kerem’le Bodrum – Çeşme arasında mekik dokumuştuk ve unutamayacağım 2 güzel ay geçirmiştik. Kerem 5,5 aylıkken başlayan yaz tatili maceramız 8 aylıkken noktalanmıştı. Bu tatile hazırlanırken çok heveslenmiştim ve gönlüme göre yazlık bir alışveriş yapmıştım. Kuzenim Amerika’da yaşadığı için ve ablam da o dönem tatile oraya gittiği için ben Amazon.com’dan yüklü bir alışveriş yapmıştım. Bu yazıda 6 aylık bebekle çıktığım yaz tatilinde, bebeğim için aldığım ve kullandığım ürünlerin yanında fikirlerimi paylaşıyorum! Yazının devamı için lütfen tıklayın :)


Badger Güneş Kremi
Bebeklere 1 yaşından önce güneş kremi kullanmakla ilgili farklı görüşler var. Kimileri bebeklere güneş kremi sürmemekten yana. Bunun yerine güneşe çıkarmama ve gölgede oturtma gibi önlemler alınması gerektiğini söylüyorlar. Fakat Türkiye’de yaşıyorsanız, deniz kenarında gölgede bile otursanız yanarsınız. Bu coğrafyada yazlar sıcak ve kurak geçer. Norveç’te yaşıyor olsaydık herşey çok daha kolay olabilirdi, ama şahsi görüşüm çocuğu haşlayıp gece cildine yoğurt sürmektense, güneş kremini evden çıkmadan sürüp her sudan çıktığında yenilemekten yana. Kerem’i hep kremlememize, gölgede oturtmamıza ragmen çocuk 2 ayda baya esmer tenli bir bebeğe dönmüştü. Ama hiç bir zaman kıpkırmızı haşlanmadı. Ben bu kremi amerika’dan getirttim. Badger marka bebekler için güneş kremi. %98 organik maddelerden üretilmiş, ve amerika’daki birçok çocuk doktoru tarafından onaylanmış bir ürün. Bizim doktorumuz da kullanabileceğimizi söyleyince ben de gönül rahatlığıyla kullandım. Bu sene de yine aynısından kullanacağım.

 



Şampuan ve Nemlendirici
Yine Amazon’dan Burt’s Bees’in şampuan ve nemlendiricisini aldım. Doğduğundan beri Mustela kullanıyorum ben. Tavsiye üzerine Burt’s Bees aldım ama ne şampuandan ne de kreminden pek memnun kalmadım. Öncelikle kutusundan ve adından da anlaşılabileceği gibi bal özlü bir ürün ve net bir kokusu var. Ama bana göre o koku bal kokusu değil. Bal çok sevdiğim birşeydir ve kokusuna da bayılırım ama krem ve şampuan baldan daha farklı, biraz ağır kokuyor. Kremin ise dokusu mustelaya göre biraz daha yoğun. Daha çok body butter’lara benziyor. Büyüklerin cildi için olabilir ama sanki bebek cildine biraz kalın geldi bu krem. Yine de tercih meselesi tabiki, isterseniz bir deneyin.

Burt's Bees şampuan ve kremi



Muslin örtüler



Muslin Örtüler
Aslında en favori Muslin örtüm Efe’nin Belçika’dan getirdiği Noukie’s marka bu örtüler. Maalesef Belçika dışında hiçbir yerde bulamadım internette, ne Amazon ne başka siteler, sadece kendi sitelerinden satışları var. Efe’nin aldığı paket 2’liydi, %70 bambu %30 pamuk içerikli bu bezler yıkandıkça daha da yumuşuyor. Ben bu örtüleri herşeye kullandım, banyo havlusu, battaniye, çarşaf, puset içine, güneşlik yerine, herşeye! Ve yaz için daha fazlaya ihtiyacım olduğunu düşündüğümden biraz abartarak 8 tane daha muslin örtü sipariş ettim.  

Yazın Kerem’e plaj havlusu taşıyacağıma bu incecik, suyu mükemmel çeken ve hemen kuruyan muslin örtüleri kullandım. Uyumadan önce teri emsin diye pusetin içine yaydım, tülbent yerine, üzerine de güneşi kessin diye örttüm, yere serdim üzerinde oynadı… Kısacası tepe tepe kullandım. Amazon linklerini de koydum, fiyatları Türkiye’dekilerle karşılaştırırsınız.




Şapka
Şapka miniğimizin tepesine güneş geçmemesi, ve yüzünü koruyabilmemiz için tatilde en çok kullanacağımız ürün. Özellikle yüzerken başından eksik etmemek gerek. İncecik saçlarının arasından kafa derisinin yanmasını istemeyiz öyle değil mi? Yaz öncesi buradaki mağazalarda çok bakınmama rağmen, 6 aylık bebeğin kafasına göre uygun şapka bulamadım. Ablam da Amerika’dayken bu şapkayı bulup almış. Bu şapkanın en güzel yanı, Indiana Jones şapkası gibi çene altından cırt cırtlı sabitleme ipleri olması.
 

 



Espadril
Söylemem gerekir ki, ayakkabı 6 aylık bir bebek için pek de gerekli bir şey değil. Bu espadrilleri ablam yine gelirken getirmişti, çok da tatlılardı, ama bütün yaz boyunca sadece 2 kere giydi. Öncelikle hava çok sıcak olduğu için bebeğe bırak ayakkabıyı, şort bile giydiremiyorsunuz. Kerem’in bir gece hayatı da olmadığı için, denizden eve dönünce yıkanıp yatıyordu zaten, dolayısıyla ayakkabı giyebileceği bir sosyal hayatı olamadı.
 

 


Mayo
İşte yaz için en gerekli parça, mayo. Bütün gün zaten deniz kenarında geçiyor, bir mayo bir t-shirt tamamdır. Kerem resmen bu mayo ile bütün yazı geçirdi. İtiraf etmem gerekir ki, ne kadar karşı da olsam, o sıcaklarda ara ara keremi tamamen çıplak denize soktuğum da oldu. Bazen de mayo bezlerden kullandım.


 




Güneş gözlükleri
Açıkçası burada araştırmamıştım ama bu gözlüklerin arkası lastikli ve bebekler için kullanımı çok kolay. Çok fazla kullandığımızı söyleyemem, çoğu zaman aklımıza gelmedi sanırım. Taktığımız zaman Kerem rahatsız olmuyordu, ama size önerim almadan imkanınız varsa bebeğinizin yüzünde bir denemeniz. Rahatsız olursa takmaz, boşuna almış olursunuz.
 

 



Şort ve T-shirtler
Kerem’e en güzel oturan kıyafetler genelde Carter’s’ın oluyor. Mothercare’in tshirtlerinin yakaları kayıyor ve omuzları açılıyor. Carters’ın bedenleri biraz daha küçük olduğundan, ve kalıplarından dolayı ben çok rahat ediyorum. Geçen yaz için bu resimdeki kıyafetlerden aldık.
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder