dropdown

24 Kasım 2015

Hamilelik 35. Hafta | 35. Hafta biterken | 17 - 23 Kasım 2015

Bence bu haftanın en önemli olayı perşembeyi cumaya bağlayan gece, 20 Kasım'da yaşadığım sancılardı. Regl ağrısı ile sanki bağırsaklarımı bozmuşum da ishal olacakmışım gibi hissettiğim bir ağrı. Yarım saatte bir olup, 5-10dk sürüp bitiyordu. Düzenli değildi, ilk dikkat ettiğim şey buydu. Sanırım Braxton Hicks kasılmaları dedikleri bu olmalı. Yani yalancı doğum sancısı. Cuma günü hiç iştahım da yoktu. Canım sadece kek yemek istedi, bende sadece kek yedim :)


Doğurmadan herkesi görmeye çalışıyorum. Perşembe Nilay ile, Cuma Aslı ile, Cumartesi kızlarla kahvaltı, akşamına da Ugu, Duygu ve Cem ile Sahan'da yemek...

Bu hafta ilk defa NST'ye (Non-Stres Test) girdim. Aşağıdaki fotoğrafta görüldüğü gibi 2 tane prob'u karnınıza bir kemer yardımıyla yerleştirip sabitliyorlar.



Prob'lardan bir tanesi bebeğin kalbini dinliyor, diğeri de karındaki kasılmaları algılıyor. Elinize bir buton veriyorlar ve bebeğin hareketini hissettiğiniz zaman o butona basmanızı istiyorlar. Prob'lar bir ekrana bağlı, malesef ekranın fotoğrafını çekmemişim ama üstte zamana bağlı bir grafik oluşuyor. Grafik ne zaman tepelere doğru pik yapsa, ben Parazın hareketini hissediyordum ve butona bastığımda grafik üzerinde tam o anı belirten bir ok oluşuyordu. Burdan çıkardığım sonuç, NST bebeğin hareketlerini kasılma olarak algılıyor. Aynı zamanda grafiğin sağ tarafında bebeğin kalp atış hızını gösteren rakamlar var. Hemşire bana değerin 120'nin altına düşmesini istemediklerini söyledi. Benim bebeğimin ortalama 140 atıyordu, ama 120ye kadar indiği ve 160a kadar çıktığı da oldu. Doktor sadece sonuçların normal olduğunu söyleyip beni gönderdiği için daha detaylı bir bilgim yok, ama bir sonraki NST'de öğrenmeye çalışırım.

Bu haftanın diğer önemli konu başlıkları ise şöyle...
18'inde öğle arasında gittim hastane pijamalarımı aldım...


19'unda Paraz'ın çekmecelerini yerleştirmeyi bitirdim...

21'inde de kızlarla Fenerbahçe Midpoint'te kahvaltı ettik, Yonca sağolsun bana ufak bir baby shower'cık yaptı, balonlarla süsledi kahvaltı masamızı. Gönül Leyloş ile geldi, Gizem, Sinem ve Yonca ile harika bir cumartesi sabahı geçirdik.


Günün ilerleyen saatlerinde ise ablamla metroya gidip, hastane odasında ikram edilecek su ve lohusa şerbetlerini koyacacağımız bardakları aldık... Tabi bununla kalmadık eve de baya birşeyler aldık. Alışveriş sonrası da aldığımız pizzaları yedik :)




Bu haftanın göbek fotoğrafları ise aşağıdaki gibi... Çok bir fark yok gibi :)






35. hafta biterken 23 Kasım 2015 günkü doktor kontrolünde Paraz artık 2550 gr. 44.5 cm. Gittikçe yeri daralmaya başladı. Artık hem tepeden hem de sağ taraftan aynı anda itiyor. Bu aşağıdaki fotoğrafında aslında ultrasonda elinin tersiyle burnunu siliyordu... o kadar sevimli ki, bu fotoğrafını koymak istedim buraya.
 










Hiç yorum yok:

Yorum Gönder