dropdown

17 Kasım 2015

Hamilelik 34. Hafta | Hamilelik Günlüğü | 10 - 16 Kasım 2015

Bugün 34. haftaya girdim.

Artık Paraz'ın hareketlerini gün boyu hissediyorum ama geceleri genelde benimle beraber uyuyor.
sabah ben uyandıktan bir süre sonra da uyanıyor, hatta bazen anca kahvaltı ederken ayılıyor.

31. haftadan beri de hıçkırıyor, sanki bu ara günde 2-3 kez hıçkırdığını hissediyorum. O hıçkırdıkça benim de göbeğim sarsılıyor.

Artık daha çabuk yoruluyorum. Dün yoga'da bile hissettim, hareketleri eskisi kadar kolay yapamıyorum. Paraz büyüdü, arada bir "acaba bu kafası mı" dediğim yerin sırtı ve devamında poposu olduğunu öğrendim bugün (11 Kasım) doktor kontrolünde. Çok şükür kafası hala aşağıda, umarım bu saatten sonra da öyle kalacak. 2100 gr ve 44cm oldu. içeriye sığmakta artık zorlanıyor ve resmen sağ ve sol taraflarımı genişletiyor poposuyla iterek.



 

11 Kasım'da doktor kontrolüne annemle babam da geldi, çünkü sonrasında aynı gün Torunum Geliyor eğitimine katıldılar. Çok memnun kalmışlar, annem acayip motive olmuştu eğitimden sonra, babam da bebeğin altını değiştirenlerden biri olmuş.

Bu hafta yatağını yaptık artık. Kıyafetlerin de bir kısmı yıkanıp ütülendi ve çekmeceye yerleşti. A bir de Linens'ten perdesini seçtik, haftaya gelip ölçüsünü alıp dikmeye başlayacaklar, Kasım sonuna kadar perdesi de gelir. Efe de İzmir'den gelirken Merih Anne'lerin aldığı astronotu getirdi, çok sevimli.

Geriye kaldı bir beşiğin yan korumalıklarını almak, içine sünger kestirmek, ve hastane çantamızı hazırlamak. Benim eşyalarımı da yıkayıp ütüledikten sonra hepsini bir bavula yerleştireceğim.

Bu haftam bitmeden cumartesi teyzemler ve kuzenlerim bana gelecekler oturmaya. Hüsniye abla bugün onlar için zeytinyağlı dolma ve börek hazırladı. Ben de Cumartesi sabahı oreo cheesecake yapacağım.(yaptımm)... Tarif bu linkte.


Sevgili arkadaşım Melike, benim için istediğim kapı süsünü bu hafta bitirdi... sizce de şahane olmamış mı? Teşekkürler @boncukluipek :)



34. Haftada Bebekteki Değişimler:
  • Artık irkilme reflekslerini geliştirmiş olmalı, karanlıkta ışığı sessizlikte gürültüyü ayırt edebiliyor.
  • Bazı kaynaklara göre dikkatini çeken birşey oldu mu başını kaldırabiliyor




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder