dropdown

27 Aralık 2016

1 Yaş Doğumgünü | Kerem 1 Yaşında | Temalı Konsept Doğumgünü



Kerem artık 1 yaşında… beni instagramdan takip edenler bilir, son 2 aydır sanırım tek konum bu doğumgünü hazırlığı. Ne uğraştım, ne uğraştım… ama valla değdi. Winnie the Pooh temalı konsept 1 yaş doğumgünü masam işte böyle oldu sonunda… nasıl değmiş mi o kadar hazırlığa?

Bu masa el emeği göz nuru resmen. Fakat tabi ki yardım aldığım konular oldu. Winnie the Pooh temasına karar vermiştim ama hayalimde canlandırdığım görselleri, yani masanın arkasında duran dev afişi, limonata kavanozları, bal kavanozları ve su şişelerine yerleştirilecek etiketi ve peçeteliklerimi nasıl yaptıracağımı araştırırken resmen karalar bağladım. Çünkü bu konuya yabancıydım ve nerden grafiker bulunur bilmiyordum. Ara tara derken şansa bir organizasyon firmasının, sadece görselleri tasarlama hizmeti verdiğini öğrendim. Onlar tasarlıyor, özalitçide ben bastırıyorum. Tam anlaşacakken birden @Duslerevi’nden Zeynep, yazlıktan çocukluk arkadaşım çıktı karşıma. Yazdığım bir blog yazısına yorum bırakmış ve bu vesileyle konuşmaya başlamıştık. Sonra dedi ki “Ben hallederim”. Belki onun için gerçekten basit birşeydi, 2-3 saatini ayırdı hemen çizip yolladı. Ama benim için değeri çok büyüktü. Olay para değil, olay tamamen bir arkadaşımın gönüllü olarak bana yardım etmesi. Üstelik beni çok iyi anlayıp, hayalimi resmetmesiydi. Ve bunu çok hızlı yapmasıydı. Çünkü diğer firma ile çalışsaydım muhtemelen olay 2 haftaya yayılacaktı ve o konu kapanmadan benim diğer işlere yoğunlaşmam daha zor olacaktı. Kafamda bir konuyu kapatamayacaktım. Kaldı ki, dediğimi istediğim gibi yapabilecekler miydi, görseller kaç revizyon geçirecekti… gözümde büyüyordu bu iş. Çünkü en anlamadığım işlerdendi… Ama Zeynep hızır gibi yetişti. Profesyonelliğiyle mükemmel bir iş çıkardı… Sana nasıl teşekkür etsem az! Beni büyük bir dertten kurtardın!


Görselleri hazırladıktan sonra gerisi aslında kolaydı. Sadece zaman aldı. Haftada bir olan süt izni günlerimde hep bir şey hallettim. Bir gün Tahtakale’ye gidip, limonata sebili ve kavanozlarımı, tabak çatal ve pipetlerimi aldım.


Bir gün Kadıköy’e gidip BilkoPastacılık’tan pasta malzemelerimi aldım. Oraya gidip Fatih Bey’i bulun… o olmasaydı o dükkandan hem elim boş çıkar, hem de Kerem’e hayal ettiğim smash cake’i yapamazdım! Bana pandispanyanın nasıl yapılacağından, krema ile nasıl pasta süsleneceğine, cake pops’un nasıl yapılacağından, gıda boyasını nasıl kullanmam gerektiğine kadar herşeyi öğretti. Resmen 2 saat geçirdim dükkanda, ama ihtiyacım olan bütün malzeme ve bilgiye sahiptim artık. 

Bir gün gidip kumaşlarımı aldım. Sarı beyaz kareli kumaş bal kavanozları için, kırmızı beyaz kareli kumaş masa örtüsü için. Masa örtüsünün kenarlarını annem dikti sağolsun. Çuval kumaşı, masanın ayaklarını kapatmak içindi. Uyarayım çuval çok kötü kokuyor. Çünkü çuval kumaşına, içine konulan kahve veya yiyecekleri böcekler yiyemesin diye bir kimyasal uyguluyorlar ve o koku kolay kolay çıkmıyor. Deterjanla yıkayıp bolca havalandırdık gene de hem havları dökülüyordu hem de hafif bir koku hala vardı. Evde kullanmak için çok iyi bir fikir değilmiş. Açık hava bahçede yapılan bir organizasyonda ise süper olur.

En ihtiyacım olan şeylerden biri ise ahşap pasta standıydı. Pinterestte beğendiğim bütün doğumgünü masalarında ahşap standlar kullanılıyordu. Ama Tahtakale’de bulamadım. Burda da Keddy.dizayn imdadıma yetişti. Bu resimde gördüğünüz ahşap standı temin ettiler bana. Sonradan gördüm ki, bazı pastacılık malzemesi satan dükkanların web sitesinden, ve instagramda kütük satan hesaplardan da buna benzer ahşap standlar temin edilebilmekte. Pastayı da bir arkadaşımın tavsiyesi ile sevgili Arzu Hanım'a Sihirli Pastane'ye yaptırdım. Sağolsun kendisi bir sanat eseri çıkardı, istediğimden de daha güzel oldu Kerem'in pastası.

Cupcake ve cake pops'ları kendim yaptım. Esse'den gidip ahşap servis tabakları aldım, cam kavanozlara renk katsın diye minik tadelleler yerleştirdim. Efe, Kerem için bir hediye yaptırdı, ahşap ve lake boyalı Kerem yazısı... üstelik tacı da var. Harfimo'dan sipariş ettiği bu dekoru biz çok beğendik. Ve işte masamız hazır!

Ablam ve eşi olmasa hiçbiri olmazdı çünkü Onlar'ın evini ve masalarını kullandık bu parti için. Ve sonuç olarak tam istediğim gibi, hayalini kurduğum gibi bir masa hazırladım Kerem'e. Birkaç eksikle bütün aile bir arada... bundan daha güzel bir tablo var mı?
Doğum günün kutlu olsun Kerem.... 2. yaş için şimdiden hazırlanmaya başlayacağım :) 





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder