dropdown

13 Aralık 2016

Hamileysen | Hamile Yogası | Yogaevim


Hamile yogası, adının aksine sadece hamilelik için değil, doğum ve doğum sonrası için de çok faydasını göreceğiniz bir aktivite. Benim gibi yıllarca farklı farklı spor salonlarına üye olup da 3 kere gidip parasını yakan bir insanı bile kendine bağlayabilen, üstelik bir de bunu hamileyken yaptırabilen biri var. Kim mi? Banu Değer ve O’nun Yogaevim Hamile Yoga,Pilates ve Yogilates merkezi!


Kendimi evimde gibi hissettiğim bir yerdi Yogaevim, çünkü orası zaten bir “Ev”. Ne zaman gitsem mis gibi kokan, tertemiz olan bir ev. 

Benim yogaya başlama hikayem ablamla başlıyor. Kafama yogayı ilk sokan O. Yıllardır yoga yapar ve her yoga dersinden sonra o kadar mutlu, pozitif, dinlenmiş ve rahatlamış oluyor ki, belki istinasız her hafta ondan şu cümleyi duyuyordum: “Beyz! Yoga yapmalısın”.

Hamile kalana kadar açıkçası pek oralı olmamıştım ama nitekim hamile kaldım, ve kalmamla beraber normal doğumla kafayı bozdum. İnternetteki pozitif doğum hikayeleri mi kaldı, normal doğum videoları mı! Hepsini okudum hatmettim… Ve gördüm ki, normal doğum için hazırlanmak çok önemli, doğru nefes almayı ve ıkınmayı öğrenmek gerek. Peki nasıl? Tabi ki yoga ile…

6. haftanın sonu itibariyle mide bulantılarım başladı ve 12. Haftaya kadar sürdü, o nedenle bırak yogayı, ayakta duracak halim olmadığından – akşamları 19:00’da yatıyordum – yoga’ya başlamayı tatil dönüşüne bıraktım ve 18 haftalık hamileyken Banu Hocam’la beraber yoga derslerine başladım.

Yogaevim’e şirketten bir arkadaşım gidiyordu ve çok güzel şeyler anlatıyordu. Ben de araştırdım ve açıkçası gerçek anlamda hamile yogasına eğilmiş tek yer olduğunu gördüm. Üstelik evime de yakın! Daha ne isterim?!

Banu Hoca’yı arayıp “bir denemek” istediğimi söyledim, ya sevmezsem, ya yapamazsam diye, Banu Hoca “ne yapamayacakmışsın, herkes yapıyor gel sen!” dedi ve bir Salı günü ilk ders için yola koyuldum. 

İlk günkü şokumu hala unutamıyorum o ayrı. Ben bir stüdyo beklerken, stüdyoya dönüştürülmüş bir ev çıktı karşıma… ve bence o atmosfer sayesinde çok huzurlu hissettim kendimi orada. Nefes alarak sadece başımın ağrısının geçtiğini değil, aynı zamanda düzenli ve doğru egzersizle dizimdeki menüsküs rahatsızlığının da kontrol altına alınabildiğini farkettim. 

Banu Hoca yıllardır yoga eğitmenliği yapıyor ama aktif olarak son 13 senedir hamile yogasına eğilmiş durumda. Dersleri sadece kendi veriyor bu sayede hangi gün, hangi saat giderseniz gidin, hep aynı kalite ve uzmanlıkta bir ders oluyor. Derslerdeki kişi sayısını rahat rahat çalışabileceğimiz şekilde ayarlıyor ama en kalabalık günde de derse denk gelseniz, en arkada bile kalsanız, bir hareketi yanlış yaparsanız O sizi görür! Hocamın en sevdiğim yönlerinden biri bu, size kalabalıkta bile özel ders veriyormuş hissini veriyor, ve asla bir hareketi yanlış yapmanıza izin vermiyor!

Yoga benim için sadece fiziksel bir aktivite değildi. Bir klup gibi düşünün Yogaevim’i. Orası sayesinde aynı şeyleri aynı anda yaşadığım birçok arkadaşım oldu. Bilgileri paylaştık, dertleştik, derslerde sohbet edip güldük, hep keyifli vakit geçirdik. Yoga bitti, dostluk bitti olmadı üstelik. Yogaevim'den mezun olanlar yani doğuranlar, Banu Hoca'nın kurduğu bir whatsapp grubuna dahil ediliyor. Doğum sonrası ne zaman bir sorunuz olsa, destek arasanız, kendinizi çaresiz hissetseniz, veya sadece derstleşmek isteseniz, bir arkadaşımız size illa ki cevap yazar.

Normal doğuramadım belki ama, yoga sayesinde hamileliğim boyunca ne bel ne sırt ağrısı çektim. Ayaklarım da şişmedi, yürümekte de zorlanmadım… Hatta bütün hamileliğim boyunca fıldır fıldır gezdim, doğumuma bile yürüyerek gittim. Merak edenleri doğum hikayeme beklerim.

Doğumdan sonra da, sezaryen olmama rağmen çok çabuk ayağa kalktım, Kerem’i uzun süre kucağımda taşıyabildim, evet sırtım belim ağrıdı ama eşim gibi fizik tedavilik olmadım. Ve en güzeli de, eskiden üstünde dursam şişen dizlerimle, şimdi Kerem’in peşinden emekleyebiliyorum ve hiçbir şey olmuyor. Bunlar hep yoga sayesinde.

4 aylık hamileyken başladığım yogaya 38. haftaya kadar devam ettim. Şu an iş ev arası mekik dokurken, ve Kerem’den gün içinde ayrı kalmamın vicdan azabını yaşarken, kendime yoga için düzenli zaman ayıramasam da… tekrar başlayacağım. Söz! 

Banu Hoca'nın youtube kanalı için tık!
Yogaevim Facebook sayfası için tık!  
www.hamileyogasi.gen.tr 

1 yorum:

  1. Teşekkürler canım benim ne guzel ozetlemissin herseyi. Hepinizi cok seviyorum. Can kizlarim benim.

    YanıtlaSil