dropdown

09 Mayıs 2016

Hamileysen | 0-1 ay bebek için en çok kullandığım ürünler

Tabiki en çok kullandığım ürün bebek bezi :) Prima Premium Care tartışmasız ilk sırada yer alır. İkinci sırada da kullan-at alt değiştirme örtüleri ile bebeğin poposunu silmek için kullandığım yassı pamuk. Bunu kaynatılmış soğutulmuş su ile ıslatarak Kerem’in poposunu siliyorum, seyahat sırasında ise Uni Baby ıslak mendil kullanıyorum. Uni Baby sadece su ve pamuktan oluşuyor, içinde herhangi bir kimyasal, losyon veya koku veren bir madde yok.

Ama benim bu yazıda bahsetmek istediğim daha opsiyonel olan ürünler. Almak zorunda olmadığınız ama çok işe yarayan, ve özellikle Kerem 1 aylık olana kadar kullandığım, "benim" çok işime yarayan ürünler.

1. Reflü yatağı:

20 Ocak 2016
Bebeğin reflüsü ister olsun ister olmasın, doktorlar zaten bebeği özellikle ilk aylarda eğimli yatırmayı tavsiye ediyorlar. İlla bu yatağı almaya tabiki gerek yok, şiltesinin altına, baş kısmına bir yastık koyarak da aynı eğimi yakalayabilirsiniz. Ama Kerem özellikle ilk ay geceleri bizim odada beşiğinde, gündüzleri odasında ve akşamları da genelde salonda uyuduğundan biz bu yatağı ev içinde habire taşıdık. Nerde uyuduysa hep bunun üstünde uyudu. İlk günler, hastanenin de tavsiyesiyle Kerem'i hep yan yatırdık. Bu yatağın ayarlanabilir cırt cırtlı yan yastıkları sayesinde, devrilmeden yan yattı Kerem. Anneme bile giderken yanımızda hep yatağını taşıdık. Bebek nerde yatacak derdi olmadı. O yüzden bu en çok kullandığım ürün, 3 aylık olana kadar da kullandık. Tabi son zamanlarda ucu ucuna sığıyordu.


2. Emzirme Yastığı:
13 Şubat 2016
Reflü yatağı kadar çok ve hala da kullandığım bir ürün! Kesinlikle hakkını verdi. Biliyorsunuz benim zaten bir emzirme problemim vardı. İlk 3-4 hafta bebek bir memeyi 15-20dk emip, 10dk gazını çıkartıp sonra yine diğer memeyi 15-20dk emdiğinden uzunca bir süre yerinizden kıpırdamadan oturup emzirmeniz gerekiyor. Kolunuzun altını yastıklarla destekleseniz bile illa bir kol atıl kalıyor, çünkü bebeğin başını tutmanız lazım. Bu yastık sayesinde bebek kafasını da yastığa koyduğu için iki eliniz boşta.


3. Göğüs kalkanı:
Valla herkesin ihtiyacı olur mu bilmiyorum ama ilk çocuğu olanların çoğunluğu kullanmıştır herhalde. Emzirmekten meme uçları tahriş hatta yara olduğundan, veya hiçbiri değilse bile hassaslaştığından kumaş bile değsin istemiyorsunuz. İlk başlarda can acısını engellemek için çok kullandığım bu ürün daha sonra damlayan sütlerimin ziyan olmamasını sağladı. Bir kalkanda biriken sütün 50cc olduğunu bilirim. E kalkan olmasa ziyan olacaktı. Emzirme Hikayem'e detaylar için bakabilirsiniz.





4. Göğüs ucu kremleri
Ah neler çektiğimi bana sorun. Habire bu kremleri sürüyordum. Bunun dışında fotoğrafta görünmeyenleri de var. Detaylar burda









5.  İnce muslin bez örtüler
Bizdeki Noukie's marka. Galiba burda yok, bulamadım, çünkü Efe Belçikadan almıştı. Keşke daha çok alsaymış, her yerde kullanıyorum. Reflü yatağına çarşaf diye de serdik, battaniye gibi üstünü de örttük, havlu yerine de kullandık, pusette yürürken gözüne güneş girdiğinde güneş kesici olarak... çok kullanışlı! Amazon'dan başka markaların muslin örtülerini de sipariş ettim. Gelince onları da inceler bir yazı yazarım artık.






6. Elektrikli Göğüs Pompası
Ben 10. Günden itibaren sütümü sağıyorum. O nedenle hergün ve günde birkaç defa kullandığım bir ürün bu. Halen de kullanıyorum. 






7. Biberonlar
Eğer sütünüzü sağıyorsanız ihtiyaç duyacağınız bir ürün. Detalar için biberonlarla ilgili yazıma bakabilirsiniz.












8. Kanguru Boba4G
Aldığımız ilk günden beri kullandığımız, parasının hakkını ilk akşam verdiğini düşündüğümüz icat! Sayesinde ilk haftalarda Kerem’i her akşam kanguruda uyutuyorduk. Kangurularla ilgili yazımı burda bulabilirsiniz.






9. Astronot
Üzerine 3 beden büyük olsa da her dışarıya çıktığımızda Kerem’i içine koyduğumuz giysimiz. Büyük müyük işe yaradı. Özellikle Kerem doğduğundan beri devamlı kar yağdığı için o soğuklarda çok iyi korudu.










10. Weewell banyo suyu sıcaklık ölçer
"Aman ne gerek var, dirseğimi suya sokarım, bakarım" demeyin. Öyle kasacağınıza bununla hemen net olarak suyun sıcaklığını görüyorsunuz. Sonra da bebişe oyuncak olur.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder