dropdown

23 Mayıs 2016

5. AY - KEREM'İN YEMEK ve UYKU DÜZENİ

İlk olarak benzer bir yazıyı Kerem 3. ayını bitirdiğinde yazmıştım. Şimdi 5. ay için yine bir toparlayıcı yazı yazmadan önce 3. ay neler yazdığımı hatırlamak için yazımı okudum da.... ne çok ilerleme kaydetmişiz inanamadım. Bir de insan gerçekten yaşadıklarını unutuyormuş, okurken bunu birkez daha anladım, ve iyi ki bu günlüğü tutuyorum diye kendimle övündüm! Yalan yok :) Yazmasaydım, geçmişi de bugünlerimi de yine unutacaktım. Bir anı bırakmak beni çok mutlu ediyor.

3. ayı bitirirken Kerem'in en fazla 1,5 saat uyanık kalabildiğini, nadiren 2 saate yaklaştığını yazmışım. 4. ay içinde uyanık kalma süresi yavaş yavaş 2 saate çıktı. Önceleri 1 saat 45 dk oldu. Sonra 2 saate çıktı. 5. ayı bitirdiğimiz bu günlerde ise 2 saati de bazı döngülerde geçtiğimiz oluyor. 2saat 15 dk gibi son haftadır. Bu demek oluyor ki eğer sabah 07:00'de uyandıysa, 09:00'da uyuyacak. Son günlerde ise 09:15 gibi uyumuş oluyor örneğin.

3. ay sonunda günde 4-5 uyku uyurken, bu rakam şu anda 3 uyku kesin, 4.'yü zorluyoruz ama her zaman başaramıyoruz şeklinde. Ortalama bir gün, sabah kalkış saati 06:30 ile 07:30 arasında değişiklik göstererek şu şekilde işliyor.

07:00 Kalkış, yatakta emzirdikten sonra biraz sırt üstü yatakta oyun ve sevgi saati
07:45 Yataktan çıkış ve anne için kahvaltı zamanı, Kerem için ana kucağında oturma veya yerde oynama zamanı
08:45 Kerem'in mızmızlanması sonucu kucağa alınması. Biraz kucakta iş yaparak oyalanmak ve odasına gidip, perdeleri kapatıp, müzik eşliğinde (Passenger - Let her go, veya Kayahan - Kızıl Siyah Bulutlar) kucağımda dans ederek uyutmaya başlamak
09:00 - 09:45 Kerem'in 45 dk'lık uykusu
10:00 emzirme ve sonrasında oyun zamanı
11:45-12:00 Uykuya dalış
12:00-12:45 Uyku (Son 2 haftadır bazen öğlenleri 1,5 saate bağladığı da oluyor)
13:00 Emzirme ve sonrasında oyun
14:45 - 15:00 Uykuya dalış
15:00 - 15:45 Uyku (eğer öğlen uzun uyuduysa, program 45 dk ötelenmiş demektir, yani 16:30'da kalkar)
16:00 Emzirme ve sonrasında oyun
 --- İdeal olan 17:45'te yarım saatlik bir uyku daha uyuması, fakat uyutamıyoruz. Galiba 5. ay içinde bunu çok az başarabildik. Zaten 16:30'da son uykudan uyanmışsa mükemmel, uyumasın ama 15:30'da son uykudan uyanmışsa o zaman banyo saatine kadar çok uykusu gelmiş oluyor ve bazen arıza çıkarabiliyor. Son günlerde uyumasa da daha iyi dayanıyor banyo zamanına kadar ve arıza çıkmıyor ama günü gününü tutmadığından, her an herşey olabilir ---
18:00 Emzirme (uyku öncesi mama yüklemesi diyevbiliriz)
19:30 Banyo ve sonrası kremlenme, masaj, pijama, burun temizliği, kulak temizliği, saç taranması ardından uyku müziğini (Bach - Prelude in Major C) açıp perdeleri kapatarak emzirme
20:00 Gece uykusu

Yukardaki plan malesef hergün aynı saatlerde yaşanmıyor. Kalkış saatine göre, ve bazen Kerem'in gününe göre, biraz daha erken veya geç uyuduğu, uzun öğle uykusu uyuduğu veya dışarı çıktığımız günler biraz farklılık gösterebiliyor. Yine de şunu diyebilirim; saat bazında bir rutinimiz olmasa bile uyandıktan sonra en geç saat kaçta uyuyacağını her zaman biliyorum ve sokakta bile olsam önce onu uyutuyorum, sonra devam ediyorum hayata. Uyku benim ve Kerem için çok önemli, o yüzden ben günümü tamamen Kerem'in uykusuna göre yaşıyorum. Kendi kendine uykuya dalabilen bir bebek olmadığından da, onu kucağıma alıp 10 dakika sallamam gerekiyor. Pusette veya arabada uyuyabilen bir bebek değil malesef.

Gelelim gece uykularına... 4. ay gece uykularında mükemmeli yakaladığımız bir aydı. Kerem akşam 20:00'de yatıp sabah 04:00 veya 05:00'te kalkardı. Sonra da 07:00'de gün başlardı, bazen 07:30'da. Bu düzen gittikçe bozuldu. Önce gece uyanışı 03:00'e, sabah uyanışı da 06:30a kaymaya başladı. Daha sonra akşam 22:30 ila 23:30 arası bir saatte de uyanmaya başladı. Ben o saatlerde genelde daha yatmamış olduğumdan gece hala 1 kere kalkıyor diyebilirim ama 23:00'te onu emzirirsem ben anca 23:30 yatakta olup hemen uyuyamadığımdan, uyku sürem biraz azaldı, ve bu da beni daha yorgun bir insan yaptı.

Kahve sevmeyen ben, son zamanlarda hayatımda içmediğim kadar kahve içmeye başladım. Nerdeyse her gün 1 kahve! Ama içersem de sabah içiyorum ki kafein Kerem'i etkilemesin. Sanırım etkilemiyor, ama kahve içtiğim günlerin gecelerinde ben normalden daha da zor uykuya geçiyorum. Vücudumun alışık olmadığı kafein beni baya etkiliyor.

Tracy Hogg'dan yola çıkarak, çocuk geceleri uyanmaya başladıysa "o zaman doymuyordur" dedim ve 3 saatte bir emzirdiğim bebeğime, gün içinde ara ara atıştırmalık meme sunmaya başladım. Bunu yaptığım ilk günün gecesinde işe yaradı ve Kerem 20:00'de yatıp 04:00'te kalktı. O gün kahve de içmemiştim. Şimdi belli sabitlerin yanına değişkenleri koyarak deneyler yapacağım... bakalım uyku kalitesinde bir artışa gidebilecek miyim?

Son olarak söylemeden geçemeyeceğim... 4. ayın sonuna doğru başlayıp 5. ay içinde pik yapan bir durumda gece 20:00'de yattıktan 45dk - 1 saat sonra Kerem'in uyanmaları oldu. Bu uyanmalar aslında uyanma değil, gözü kapalı ama ağlıyor, dalamıyor gibi. Hemen kucağa alıp 2 pış pış, 3-4 sallanma sonrası 5dk içinde tekrar sus pus uyuyor yavrum, ama illa bi kucağa alınacak, yoksa uyuyamıyor. Gece 23'te uyanırsa o zaman meme veriyorum. O saatten önceki uyanmalarda aç olmadığı için süt vermeden uyutuyorum.

Uyku eğitimi konusuna hiiiç girmek istemiyorum. Doktorumuz "ağlatacaksın, öyle öğrenecek uyumayı" dese de, ben içime sindiremiyorum. Ağlatmak istemiyorum. Başım kaldırmıyor zaten o sesi...bi kere denedim de... baktım yapamayacağım, yazlığa gitme öncesi, "zaten düzen değişecek, şimdi oturttuğum düzen de bozulacak" diyerek, ya kendimi kandırıyorum, ya kitaplar doğruyu söylüyor bilemiyorum ama, şu "kendi kendine uyuma işini" bu ara erteliyorum. Gece uykusuna geçiş dışında memede uyumuyor, illa ayakta gezerek dik pozisyonda uyuyacak. Arada yatağa yanıma yatırıp pış pış deniyorum ama şimdilik beceremedim.


NoT: Kerem şu ana kadar sadece anne sütüyle beslendi. Su vermeye henüz başlamadık. 4. ay sonunda ben bir heveslenmiştim, ama 1-2 tatlı kaşığı su verdikten sonra bir daha vermedim. Acele etmeye gerek yok, değil mi ama :)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder