dropdown

13 Temmuz 2016

EK GIDAYA GEÇİŞ - KEREM BLW 1. HAFTA'DA NELER YEDİ?

Sonunda katı gıdalara başladık. Ben Kerem'i 6 aylık olana kadar bir mama sandalyesine hiç oturtmadım, sadece yastıklarla destekli oturttum bir de ev tipi anakucağında otururdu. 6. ayını doldurduğu gün Çeşme yolunda Söke'de mola verdiğimizde ilk mama sandalyesine oturdu, bu nedenle pek dik duramıyordu.
Söke'de Çöp Şiş molası ve Kerem'in ilk mama sandalyesi deneyimi

Çeşme'de her gün mama sandalyesine oturtarak ve yerde de denemeler yaparak 4 güne kendi kendine oturur hale geldi. 6. ay aşılarının üzerinden 3 gün geçtikten sonra 26 Haziran Pazar günü ek gıda tadımlarına başladık.

Mama sandalyesinde oturma çalışmaları
Ben Kerem'i Baby-led Weaning (BLW) yöntemi ile katı gıdalarla tanıştırıyorum. Bu yöntemde bebek kendi kendine yemek yemeyi öğreniyor. Siz kaşıkla beslemiyorsunuz. Temel gıdası 1 yaşına gelene kadar anne sütü veya formül süt olmaya devam ediyor. BLW'nin ne olduğunu merak ediyorsanız ve daha detay okumak isterseniz buraya tık.

İlk hafta Kerem'in tattıkları aşağıdaki şekilde
1. GÜN - 26 Haz Pz: Kabak, Havuç, Tatlı Patates
2. GÜN - 27 Haz Pzt: Kabak
3. GÜN - 28 Haz Sl: Kabak
4. GÜN - 29 Haz Çrş: Kabak
5. GÜN - 30 Haz Prş: Patates
6. GÜN - 1 Tem Cm: Patates
7. GÜN - 2 Tem Cts: Patates

İlk birkaç günü kameraya çekmeyi başardım ama sonraki günler ilgisi dağıldığı için çekmedim.

26 Haziran - İlk yemek günü
Resimlerde Kerem hiç önlüklü değil, çünkü mama önlüğü ilgisini çekip yemek yerine onu yemeye başladığı için pek kullanılmadı. Onun yerine saklamayı düşünmediğim tshirtlerini mahvediyoruz. 

İlk haftayla ilgili şunu söyleyebilirim... Bir çay kaşığı kadar yutmuştur hergünkü yemeklerini. Yemeği sadece mama sandalyesinde veriyorum, asla kucağımda beslemiyorum ve ortalama 20dk'lık bir yemek süresi var. Sıkıldığında yemekleri yerlere atmaya ve masaya vurmaya başlıyor. Asla yemekleri bir daha eline almıyor. Böyle yapınca ona iki elimi avuç içlerim ona bakacak şekilde havaya kaldırıp (teslim oluyorum hareketi gibi) "Bitti mi?" diye soruyorum. Bu işaret dilini öğretmeyi Youtube'da Tugba Altınışık'tan öğrendim... Tanımayanlar buraya tık :) ilk hafta Kerem bu işaret diline hiç tepki vermedi bu arada... Ama sneak peak! ilerleyen haftalarda gelişme kaydetti :)

İlk hafta hergün öğürdü, bir gün gerçekten kustu, resmen emdiği süt burnundan geldi çünkü yeni emzirmiştim. Bunu da Tugba Altınısık'tan öğrenmiştim ama doktorumu dinlemeye karar verdim (belki de Tugba'nın dediklerini yanlış yorumladım. Kız sofraya tok oturtuyorum demişti... Belki de emzirir emzirmez demek istemedi. Neyse artık emdikten 2 saat sonra gibi yemek sunuyorum. Bu sayede bir daha öğürürken yanlışlıkla kusmadı. Büyük parça da kopardığı oldu bazen çıkardı bazen yuttu... Şimdilik müdahale edecek birşey olmadı çok şükür. Ne zaman müdahale etmek istesem kendimi tuttum ve içimden 5e kadar saymaya başladım. Çok şükür hep ağzındakini tükürdü.

Özellikle karnı aç değilken ve uykudan hemen sonra yemeğe oturtuyorum. Çünkü uyku sonrası uyandığında Kerem çok neşeli ve oyuncu oluyor, bu sayede yemeklerle de çok güzel oynuyor. Yemek tadımları ilk hafta günde bir öğün ve sadece öğle saatlerinde oluyor.

Çok fazla yemek yemese de, hava çok sıcak olduğu için hergün alıştırma bardağından biraz su da veriyorum. Henüz ben içiriyorum, kendisi içemiyor.

BLW maceralarımız devam edecek...
Not: Merak eden olursa, mama sandalyesi IKEA Antilop.




Yere böyle bir örtü seriyorum, böylece düşenleri tekrar önüne geri koyuyorum

Aslında henüz yoğurt vermedim, o gün muhtemelen patates yiyordu, ama biz yoğurt yerken çok bakınca ağzına sürdüm. Böylece doktorumuzun dediği cilt testinden yoğurt geçmiş oldu

Patates'le ilk gün

1 yorum: