dropdown

04 Haziran 2016

5. AY - KEREM'İN AKTİVİTE DÜZENİ

3. ay'da böyle birşey yazmamışım tabiki. Bebek daha gözünü yeni açmış, yeni kendine gelmiş ne aktivitesi. Ama 3. ayı bitirdikten sonra hayatımız daha renklendi gerçekten. Öncelikle Kerem artık tepki veriyor. Biz gülünce karşılık verip o da gülüyor, iletişime geçiyor, kendince konuşuyor. Hatta uykusu geldiğinde kendi ninnisini kendi söylüyor :) 4. ayı bitirdikten hemen sonra da sırt üstünden yüzüstüne dönmeye başlayınca yerde oyun halısında daha uzun vakit geçirmeye başladı.


Genellikle uyanıp beslendikten sonra, kusmaması için onu yer yerine ev tipi ana kucağına koyuyorum. Orda yarım saat kadar oturabiliyor, ve oraya astığım oyuncaklarıyla oynuyor ve/veya beni/bizi izleyerek vakit geçiriyor. Sütü sindirdiğini düşündükten sonra ordan alıp oyun halısına koyuyorum. İnanılmaz kolay dönüyor artık ve oyun halısında sırt üstü nerdeyse hiç yatmıyor, hemen yüzüstü dönüp emekleme çalışmaları yapmaya başlıyor. Kendi ekseni etrafında 360 derece dönebiliyor ve son günlerde birazcık ilerleyebiliyor :)

Mukavvadan yapılmış kitapları, hikaye kitapları ve bir bez kitabı var. Günde en az 1 kez bunlardan birini ona gösterip oynamasını sağlıyorum. Oynamak dediysem tutup ağzına götürmek ve yemeye çalışmak. Her yer tükürük zaten, inanılmaz salya üretiyor. Ama onları tutup ağzına götürmesi bile bir başarı.
2 tane müzikli, ses çıkaran ucunda diş kaşıyıcısı olan asılan oyuncağı var. Daha çok ana kucağındayken onlarla oynuyor. Bu sesli aletler özellikle arabada giderken hayat kurtarır! Ne zaman ağlamaya başlayacak gibi olsa, hemen onların müziklerini çalıyorum, çok şaşırıp susuyor :)
Bir fare, bir maymun, bir de inek oyuncağı var. Fare en sevdiği... kuzenim vermişti, ona bayılıyor. Nereye gitsem o fareyi yanımda taşıyorum. Aynı ilgiyi maymuna göstermese de yine de vakit geçirdiği çok oluyor. İnek bu ikisine göre yeni... 2 hafta önce aldım... onun da kafasını ağzına almaya çalışıp kulaklarını kemiriyor.
 

Bir tarafı bez olan 2 çıngırağı var. Elinin ayarı olmadığı için bu çıngırakları alıp yukarı aşağı deli gibi sallayınca kafasına çarpmaması mümkün değil. Allahtan yumuşak tarafı var da, kafasına gelecek tarafı yumuşak taraf olarak eline veriyorum da bir kaza yaşamıyor :)
1 adet topu var, titrek hareketlerle tutabiliyor son birkaç haftadır. Ve tabiki oyun halısı. 2 tane oyun halısı ve onların sallanan oyuncaklarını yakalayıp ağzına götürüp yemeye çalışıyor. Aslında neyi tutsa yemeye çalışıyor da diyebilirim. Çenemi bile yemeye çalıştığı oldu. Elimi yakalasa hemen emiyor :)
Ve son olarak dönencemiz! Yine kuzenimin hediyesi olan bu dönence hayat kurtarıcı bir alet. Ona bakarken sanki dünya duruyor, bıraksam yarım saat gıkı çıkmadan izler. Ben dönen şeyler otizmi tetikler diye duyduğumdan, tuvalete gittiğimde ağlamaması için 5dk koyuyorum, sonra alıyorum ama sanki bıraksam pek de bir zararı yok gibi.





Aynası, yine diş kaşıyabileceği aynalı başka bir oyuncağı var. 
Aynayı daha çok kucağımdayken, uyuyup uyumadığını kontrol için kullanıyorum :) Kafası göremeyeceğim bir hizada kalıyor genelde.

Melda'nın Yunanistan'dan aldığı bu ahşap oyuncaklar sanırım biraz daha ilerde daha çok kullanılacaklar.
 

Annemin aldığı bu ipli kuklalar da aynı şekilde

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder